printlogo


دبیر علمی همایش:
همایش ظرفیت های انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب در قم برگزار می شود
همایش ظرفیت های انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب در قم برگزار می شود
کد خبر: 15393
دبیر علمی همایش با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال فهماندن ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی است، گفت: همایش ظرفیت های انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب در قم برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین حسن یوسف زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم دارای ویژگی های خاصی است، اظهار داشت: نخستین ویژگی این بیانیه این است که شخص رهبر انقلاب روی آن وقت صرف کرده اندو از سوی ایشان صادر شده است.
وی ادامه داد: ویژگی خاص دیگر آن این است که هم شخصیت خود رهبری و هم دیگران توصیه کرده اند که در خصوص این بیانیه تامل جدی صورت بگیردتا دچار روزمرگی نشود.
دبیر علمی همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب بااشاره به اینکه ویژگی اصلی این بیانیه این است که به دنبال فهماندن ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی است، گفت: این بیانیه نشان می دهد که ما در آینده شاهد جابجایی تمدنی از غرب به شرق خواهیم بود و قطعا نقش اصلی را در این جابجایی ایران ایفا خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین یوسف زاده عنوان کرد: قطعا ما با یک مواجهه جدی تمدنی بین اسلام و غرب روبرو خواهیم بود و در این بیانیه مقیاس تمدنی ترسیم شده است، در این جهت علوم انسانی بیش از علوم دیگر در ترسیم راهبردها و پلن های تحقق این بیانیه نقش ایفا خواهد کرد.
وی ادامه داد: دبیر علمی همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بیانیه گام دوم انقلاب برای بازنگری بر سیاست های ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، بازشناسی اندیشه های رهبران انقلاب اسلامی، تحلیل و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب، ایجاد سهم و نقش برجسته در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی، فرهنگ سازی و گفتمان سازی در راستای بیانیه گام دوم و استفاده از ظرفیت ها این بیانیه از اهداف این همایش است.
دبیر علمی همایش ابراز کرد: از محورهای این همایش می توان به بیانیه گام دوم و مفاهیم اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب و عقلانیت اسلامی، بیانیه گام دوم در جهت توسعه، تعمیق و تثبیت انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم و جامعة المصطفی اشاره کرد.
وی خاطرنشان شد: زمان دریافت مقالات تا اواخر بهمن بوده و ۲۲ اسفند تاریخ برگزاری همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب می باشد و جزئیات شرایط مقالات در سایت همایش قابل دسترسی است.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15393