printlogo


امدادرسانی هلال‌احمر به حدود ۷۳ هزار متاثر از حوادث جوی
امدادرسانی هلال‌احمر به حدود ۷۳ هزار متاثر از حوادث جوی
کد خبر: 15572
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی سلیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره آخرین گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از ۱۸ تا ۲۵ دی ماه گفت: هموطنان همه استان های کشور به جز تهران، خراسان شمالی، گیلان، اردبیل و همدان متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت به ۷۲ هزار و ۷۲۲ نفر خدمات امداد و نجات ارائه شده است.

وی به فعالیت شبانه روزی سه هزار و ۵۹۷ امدادگر و نجاتگر در قالب ۸۳۵ تیم عملیاتی با به کار گیری ۶۵۰ دستگاه خودرو اشاره کرد و افزود: هموطنان در ۲۸۹ شهر، روستا و محور کوهستانی  از خدمات امدادی برخوردار شدند و امدادگران با برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادرهای فردی، ۱۳ هزار و ۲۷۸ نفر را به صورت اضطراری اسکان دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: ۷۵ نفر به مناطق امن منتقل شدند و همچنین در این مدت ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۲۴۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. متاسفانه ۵ نفر در مه ولات استان خراسان رضوی،  بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل جان باختند.

وی با اشاره به امدادرسانی به هموطنان متاثر از حوادث جوی به صورت هوایی، گفت: با ۹ فروند بالگرد شامل ۴ فروند بالگرد هلال احمر و ۵ فروند بالگرد نظامی و با انجام ۷۵ سورتی پرواز معادل ۵۸ ساعت پرواز، ۲۲ تن اقلام امدادی را به مناطق متاثر از سیل منتقل شد.

به گفته سلیمی، ۱۲ هزار و ۴۹۸ بسته غذایی، یک هزار و ۶۴۵ چادر امدادی، ۳ هزار و ۵۴ تخته موکت، ۱۲ هزار و ۸۸۳ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۱ هزار و ۲۰۵ تخته پتو، یک هزار و ۴۱۸ کیلوگرم قند و شکر، ۳ هزار و ۲۵۱ کیلوگرم برنج، ۵۶۹ شعله والوور، ۷۵۹ قوطی روغن، ۲ هزار و ۶۶۶ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۳۴۸ کیلوگرم حبوبات و ۱۱۹ کیلوگرم خرما میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است و امدادرسانی در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه دارد.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15572