printlogo


واکنش شهاب حسینی به تحریم‌کنندگان جشنواره
واکنش شهاب حسینی به تحریم‌کنندگان جشنواره
کد خبر: 15585
این رفتار حتی در میان هنرمندان و طرفداران و مخاطبینش نیز شکاف عمیق و شاید جبران ناپذیری ایجاد کند که به صلاح هیچ کس نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

شهاب حسینی در واکنش به تحریم جشنواره فیلم فجر از سوی برخی چهره‌های سینمایی، در مخالفت با این حرکت یادداشتی را منتشر کرد. او در این یادداشت نوشت: «در احوالات مواج و گل آلود. کم نیستند موج سواران و ماهیگیران آب گل آلود. شاید در حال حاضر شرایط فعلی متناسب این مطلب نباشد اما عملکرد تعدادی از همکاران که بعضا در پشت آن انگیزه های شخصی فراوان موج میزند، این واکنش را طلب می‌کند.

 حال تعدادی از همکاران بنای اعلام انصراف از جشنواره گذاشته اند. با احترام به تصمیم شخصی آنان، نسبت به آن نقدی دارم که عرض میکنم. اولا این حرکت دامن زدن به افتراق جامعه شکن خودی و نا خودی است. و این در حالی است که جامعه و مردم بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و دلداری یکدیگر نیازمندند.

 این رفتار حتی در میان هنرمندان و طرفداران و مخاطبینش نیز شکاف عمیق و شاید جبران ناپذیری ایجاد کند که به صلاح هیچ کس نیست. و این تصور که کسانی که ترجیح به انصراف نمیدهند همدرد و شریک حال مردم و جامعه نیستند، و موضعی مغایر با مردم دارند، سخت اشتباه است.

 لذا این بنده کوچک بدینوسیله این حرکت را تایید نمی‌کنم و آن را گامی در جهت همدردی تلقی نمی‌نمایم. هنر و فرهنگ حق مردم هر سرزمین است و در هر محفلی و تحت هر عنوانی که مجال بروز و ظهور پیدا کند، تاثیر گذار جامعه خویش خواهد بود ایکاش نیت هامان هم خالص باشد، و بنا به صلاح شخصی خود فی المثل ترس از برخورد تحقیر آمیز مخاطب با فیلممون به سیاق و روال ادوار گذشته، پشت احساسات پاک مردم قایم نشیم».

لحظاتی پس از انتشار بیانیه شهاب حسینی، نوید محمد زاده با بازنشر اظهارات حسینی، گویا از تحریم جشنواره انصراف داد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15585