printlogo


شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک بار در قم احداث می‌شود
 شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک بار در قم احداث می‌شود
کد خبر: 15682
در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم از احداث شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک بار خبر داده شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شامگاه یکشنبه به ریاست بهرم سرمست استاندار قم و با حضور سعید شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در این جلسه، محسن بهشتی مطالعات انجام‌شده در ارتباط با دریاچه نمک را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: درگذشته برداشت از املاح معدنی این دریاچه به شرکت امداد معدن واگذارشده بود اما  این شرکت تمایلی برای احداث راه دسترسی و انجام سایر فعالیت‌ها ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: احداث راه دسترسی دریاچه نمک به حدوداً 55 کیلومتر مسیر نیاز دارد، به هر میزان که به دریاچه نزدیک‌تر می‌شویم به دلیل بافت باتلاقی مسیر هزینه سنگینی برای احداث راه نیاز است.

وی ابراز کرد: شرکت امداد معدن احداث راه دسترسی دریاچه نمک را نپذیرفته‌اند و انتظار دارند که احداث راه از سوی دولت انجام شود، سرمایه‌گذاران دیگری هستند که به‌شرط واگذاری برداشت‌های معدنی به آن‌ها، آمادگی احداث راه را دارند.

احداث شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک بار در قم

بهشتی در ادامه با اشاره به احداث شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک بار گفت: عملیات عمرانی احداث این شهرک شروع‌شده و 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تأمین آب و مجاورت با پادگان هوایی ازجمله مشکلات این پروژه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: بیش از 65 درصد ترافیک ورودی به قم در دو مسیر اتوبان و جاده قدیم قم- تهران است و در این مسیر به دلیل وجود چندین پادگان محدودیت‌هایی را برای جانمایی این شهرک داریم.

در ادامه جلسه، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، اظهار داشت: ساماندهی بازارچه کفاشان، احداث کمربندی دوم شهر قم و احداث باند دوم راه پردیسان به کهک سه پروژه مهم این اداره کل در ستاد اقتصاد مقاومتی استان هستند.

حسن صبوری افزود: مطالعه و برآورد پروژه ساماندهی بازارچه کفاشان انجام شد اما متأسفانه در مرحله مناقصه، موافقت ملی آن از سوی سازمان برنامه ملغی اعلام شد، با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد موافقت‌نامه جدید در سال 98 مبادله و ابلاغ شود و به‌زودی  ساماندهی این بازارچه را داشته باشیم.

نام‌گذاری کمربندی جدید قم به نام شهید سپهبد سلیمانی

وی با اشاره به نام‌گذاری احداث کمربندی دوم شهر قم به نام شهید سردار سلیمانی عنوان کرد: این پروژه به طول 32 کیلومتر با مشارکت سرمایه‌گذار راه نام در مرحله انجام‌گرفته است که امیدواریم به‌زودی کلنگ زنی و احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم احداث باند راه دوم پردیسان به کهک را مورداشاره قرار داد و گفت: انجام این پروژه در سال جاری در ردیف مطالعات قرار گرفت. یک میلیارد به پروژه تخصیص‌یافته و امیدواریم به‌زودی احداث پروژه را آغاز کنیم.

عدم تخصیص اعتبار مهم‌ترین مانع اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری

همچنین مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری گفت: عدم تخصیص اعتبار لازم به این پروژه مهم‌ترین مانع انجام این پروژه است.

محسن اعتماد افزود: چند سال پیش، 60 درصد از زیرسازی این پروژه توسط منطقه ویژه سلفچگان و استانداری قم انجام‌شده اما هنوز به اتمام نرسیده و کامل نشده است، 40 درصد باقی‌مانده به طول 8 کیلومتر نیازمند مرمت و بازسازی است.

وی بیان کرد: برای زیرسازی این پروژه نیاز به 40 میلیارد اعتبار نیاز است تا بعد از زیرسازی، اقدام به روسازی پروژه کنیم.

مدیرکل راه‌آهن استان قم در پایان با اشاره به طرح اتصال راه‌آهن سراسری به شهرک شکوهیه گفت: بیش از یک سال و نیم است که طراحی مسیر انجام‌شده است، موافقت‌نامه‌ای که برای زیرسازی و روسازی راه‌آهن باید انجام شود فرستاده‌شده اما مسئولان می‌گویند انجام این کار برای ما توجیه اقتصادی ندارد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15682