printlogo


تعیین نحوه جبران خسارات داوطلبین اطفاء حریق جنگل ها در مجلس
تعیین نحوه جبران خسارات داوطلبین اطفاء حریق جنگل ها در مجلس
کد خبر: 15780
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، اول بهمن‌) مجلس شورای اسلامی و برای تامین نظر شورای نگهبان ایرادات لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان را اصلاح کردند. 

وکلای ملت با اصلاحات تبصره 2 ماده 2 با 137 رأی موافق، صفر رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این تبصره آمده است؛ سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری کشور موظفند هزینه‌های درمانی نیروهای مردمی که به‌صورت داوطلبانه در اقدامات مرتبط با پیشگیری و اطفای حریق جنگلها و مراتع کشور همکاری می‌نمایند را پرداخت و صدمات و خسارات وارده به آنها را جبران نمایند.

همچنین ماده 3 لایحه حمایت از جنگل بانان و محیط بانان با 145 رأی موافق، صفر رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه اصلاح شد.

این ماده می گوید؛ آیین‌نامه اجرائی این قانون مشتمل بر نحوه تأمین و پرداخت وجوه موضوع مواد (13) و (14) قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری مصوب  18/  1/ 1373 به مشمولان این قانون و همچنین چگونگی پوشش بیمه‌ای آنها، ظرف مدت 6 ماه از لازم‌الاجراءشدن این قانون توسط وزارت دادگستری با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و حسب مورد با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به تصویب هیأت‌ وزیران خواهد رسید.

در ادامه نمایندگان ماده 4 را با 140 رأی موافق، صفر رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه اصلاح کردند.

این ماده به شرح زیر اصلاح شد؛ سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است همه‌ساله اعتبارات مورد نیاز اجرای این قانون را به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15780