printlogo


کارشناس حقوق بین‌الملل درگفتگو با قم فردا:
راهپیمایی مردم عراق رفراندوم و همه پرسی برای اخراج آمریکا است/ راهپیمایی مردم عراق در امتداد حمله به پایگاه عین الاسد بود
راهپیمایی مردم عراق رفراندوم و همه پرسی برای اخراج آمریکا است/ راهپیمایی مردم عراق در امتداد حمله به پایگاه عین الاسد بود
کد خبر: 15918
کارشناس حقوق بین‌الملل با اشاره به اینکه راهپیمایی مردم عراق در امتداد حمله نیروهای دلاور ایران به پایگاه عین الاسد بود گفت: راهپیمایی مردم عراق یک نوع رفراندوم و همه پرسی برای اخراج آمریکا از منطقه و نشان از عزم ملی مردم عراق برای این کار است.
مسعود اخوان فرد با اشاره به راهپیمایی میلیونی مردم عراق علیه حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: همان‌گونه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهید راهبری و بین المللی بود،  برنامه های ایشان هم برای یک فضای کلان و راهبری برای منطقه طرح ریزی شده بود.

کارشناس حقوق بین الملل خاطرنشان کرد: خون شهید سلیمانی مانند حضور ایشان تأثیرگذار بود و تبعات شهادت حاج قاسم به شکل راهبردی در حال محقق شدن است راهپیمایی مردم عراق بخشی از سناریوی راهبردی سردار سلیمانی را به نمایش گذاشت.

اخوان فرد تصریح کرد : راهپیمایی مردم عراق یک نوع رفراندوم و همه پرسی برای اخراج آمریکا از منطقه و نشان از عزم ملی مردم عراق برای این کار است امید است این حرکت در دیگر کشورهای جبهه مقاومت نیز صورت بگیرد که نتایج بسیار مثبتی را رغم خواهد زد.

وی گفت : اگر این حرکت در دیگر کشورهای منطقه نیز رخ دهد نیروهای آمریکایی دیگر در منطقه احساس امنیت نخواهند کرد و تصمیم جدی برای خروج کامل از منطقه خواهند گرفت.

کارشناس حقوق بین الملل تصریح کرد: راهپیمایی مردم عراق در امتداد حمله نیروهای دلاور ایران به پایگاه عین الاسد بود که به تدریج آثار تلفات گسترده انسانی و تجهیزاتی آمریکا روشن خواهد شد که نشان دهند این است که آمریکا طاقت این گونه خسارات را ندارد و آن ادعای پوشالی آمریکای که همیشه خودش را به عنون ابر قدرت مطرح می‌کرد نیز به نمایش درخواهد آمد و افکار عمومی جهان متوجه خواهد شد که امریکا چیزی در چنته ندارد.
اخوان فرد افزود: تبعات اخراج نیروهای آمریکا از منطقه در خود آمریکا نیز بروز و ظهور پیدا خواهد کرد بنابر این همه مردم کشورهای منطقه باید تصمیم خودشان برای پایان دادن حضور و مداخله آمریکا در کشورشان را به نمایش بگذارند.

کارشناس حقوق بین الملل تأکید کرد: اگر آمریکا به حداقل های حقوق بین الملل و قوانین بین الملل آشنا و پایبند باشد باید هرچه سریع‌تر از کشور عراق خارج می شود و اختیار اداره آن را به مردم عراق خواهد سپرد.

وی عنوان کرد: طبیعتاً قطعنامه‌های قبلی که در زمان ضعف دولت مرکزی عراق منعقدشده و حضور آمریکایی ها را در عراق توجیه می کرد با حرکت مردم عراق خط بطلانی روی آن قطعنامه ها کشیده شد مردم عراق با راهپیمایی ضد آمریکایی  به خروج آمریکا از عراق رای دادند.
اخوان فرد ابراز کرد: در حال حاضر مردم عراق برای منفعت ملی خودشان می خواهند  آمریکا هرچه زودتر از کشورشان خارج شود.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15918