printlogo


تبدیل 60 هزار متر از باغات منطقه 14 به برج‌های 90 واحدی
تبدیل 60 هزار متر از باغات منطقه 14 به برج‌های 90 واحدی
کد خبر: 16054
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه اظهار داشت: با وجود زندگی بسیار کوتاه حضرت زهرا (س)، ایشان نقش و اثرگذاری برجسته‌ای در تاریخ اسلام داشت، در جامعه که دختر زنده به گور می‌شد، نقش زن تا اندازه‌ای ارتقاء یافت که در شرایط خفقان سیاسی و امنیتی که شخصیت‌های بزرگی نظیر امیرالمؤمنین، سلمان و ابوذر، امکان ابراز نظر و انتقاد نداشتند، زهرای مرضیه با فصیح‌ترین و شجاعانه‌ترین ادبیات، سکوت را شکست و الگویی بزرگی را برای زنان و مردان مسلمان در تاریخ به جا گذاشت.

وی افزود: پس از رحلت پیامبر در این فرصت بار روشنگری و حمایت از حقانیت و عدالت سیاسی و اقتصادی بر دوش فاطمه سلام الله علیها بود و عملاً امام علی (ع) و سایر صحابه برجسته پیامبر، در سایه شجاعت، حکمت و مجاهدت فاطمه حضور داشتند.

هاشمی بیان داشت: این فعالیت اجتماعی ماندگار، در حوزه سیاسی، به انتقاد از ظلم به امت در محروم کردن جامعه از رهبری شایسته‌ترین افراد و در حوزه اقتصادی به انتقاد از ظلم در غصب فدک، که میراث پیامبر برای حضرت زهرا (س) جهت رسیدگی به معیشت مستضعفین جامعه بود.

هاشمی خاطرنشان کرد:  در خطبه تاریخی حضرت زهرا (س) در مسجد پیامبر، تحلیل عمیقی از مبانی اجتماعی دین ارائه شد که مطالعه و تأمل بر این خطبه را به همه نخبگان و پژوهشگران توصیه می‌شود.

در ادامه جلسه حسین حاجی‌قربانی دولابی رابط منطقه 14 و عضو شورایاری این منطقه اظهار داشت: منطقه 14 مساحتی بیش از 22 کیلومتر با جمعیتی 500 هزار نفری دارد که بیش از دو برابر تراکم جمعیت در آن واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه 17.7 درصد از بافت این منطقه فرسوده است گفت:‌برخی اراضی منطقه 14 بالای 100 سال قدمت دارد و لازم است که اقدامات مؤثر جهت رفع چالش‌ها و مشکلات این منطقه بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه 14، 70 هزار دانش‌آموز، 74 مسجد دارد، گفت:‌باغ وثوق‌الدوله، مسجد تاریخی بقیه‌الله، آرامستان زرتشتی‌ها و ارامنه، خانه موزه استاد معین،‌بازار گل شهید محلاتی، 6 مراکز آموزش عالی دانشگاهی و 51 مرکز امنیتی و نظامی را در خود جای داده است همچنین این منطقه دارای هویت مذهبی و سنتی بوده و ایستگاه‌های 6 و 7 مترو در آن وجود دارد ولی با این وجود کمبود سرانه 7‌گانه مانند خدماتی، درمانی و فرهنگی از مشکلات منطقه است همچنین سرانه فضای سبز به صورت نامتوازن توزیع شده و چالش‌های سرای محلات و نحوه بهره‌برداری از اماکن از دیگر مشکلات این منطقه است.

این عضو شورایاری منطقه 14 تهران گفت:‌ احداث پل روگذر شهید محلاتی به اتوبان بسیج و احداث پل عابر پیاده مترو پیروزی همچنین تعیین تکلیف پروژه‌های ترافیکی بزرگ نظیر شهید شوشتری از جمله راهکارها و پیشنهادات در جهت رفع مشکلات منطقه است.

وی گفت:‌ارائه بسته‌های تشویقی برای پلاک‌های فرسوده و تجمیع بافت‌های ریزدانه همچنین تعیین تکلیف متولی نیروی برق مزاحم و تعیین تکمیل ابنیه تاریخی نظیر مسجد پیر دولاب و حمام دولاب از اقدامات لازمی است که باید در این منطقه صورت گیرد.

وی گفت: تخصیص به هنگام و کافی اعتبارات در مناطق و تملک گلخانه‌های قدیمی جهت تبدیل به بوستان و مناسب‌سازی آرامستان‌های دولاب با رویکرد گردشگری از جمله مسائلی است که در این منطقه باید مدنظر باشد.

وی در ادامه به واگذاری بخشی از زمین‌های گلخانه، باغات و اراضی این منطقه اشاره کرد و گفت: در گذشته بیش از 60 هزار متر باغ تبدیل به برج‌های 90 واحدی شده است و این موضوع کمبود سرانه بوستان و فضای سبز را در منطقه 14 به همراه داشته است.

وی گفت:‌در حال حاضر یکی از ورزشگاه‌های این منطقه نیز برای امور دیگر واگذار شده و ورزشگاه جدیدی نیز که 3 هزار مترمربع وسعت دارد در حال واگذاری است که از اعضای شورای شهر درخواست دارم اقدامات لازم جهت پیشگیری از این موضوع را انجام دهند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16054