printlogo


آیت‌الله توکل:
حق‌طلبی و دفاع از ولایت دو ویژگی مهم حضرت زهرا (س) است
حق‌طلبی و دفاع از ولایت دو ویژگی مهم حضرت زهرا (س) است
کد خبر: 16076
عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که باید در مسیر تقوا و بندگی از ائمه و اهل‌بیت (ع) الگو بگیریم، گفت: حق‌طلبی و دفاع از ولایت دو ویژگی مهم حضرت زهرا (س) است.
آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ایشان زمانی که فرد نابینایی وارد خانه می‌شود و قصد گرفتن حاجت خود از حضرت محمد (ص) را دارد، از محضر پیامبر اسلام مرخص می‌شود و وقتی حضرت محمد (ص) علت این موضوع را از ایشان می‌پرسند می‌فرمایند که این مرد نابینا نامحرم بوده و درست است که او نمی‌تواند من را ببیند اما من که می‌بینم.

وی ادامه داد: این سیره و روش حضرت زهرا (س) است که حتی تقوا و حجاب خودش را در برابر مرد نابینا حفظ کرده و جلسه را ترک می‌کند.

آیت‌الله توکل تصریح کرد: مؤمنان واقعی باید این پاک‌دامنی و عفت را از حضرت زهرا (س) یاد بگیرند و در دنیا و آخرت برای خودشان توشه‌ای گران‌بها داشته باشند.

وی با اشاره به روایت دیگری از ایشان بیان داشت: البته حضرت زهرا (س) در مسیر حق و ولایت قاطعانه ایستادند و نشان دادند که این موضوع خط قرمز اهل‌بیت (ع) است.

عضو خبرگان رهبری افزود: ایشان زمانی که مسئله حق و رهبری به میان می‌آید در مسجد حاضر می‌شوند و در جمع انصار و مهاجرین از حق و ولایت دفاع می‌کنند که باید از این رفتار ایشان الگو گرفته شود.

وی ظلم‌هایی که به اهل‌بیت پیغمبر (ص) شده است را موردتوجه قرارداد و گفت: در طول تاریخ همواره پیروان اهل‌بیت (ع) به دلیل درستی مسیر و حق‌طلبی که داشتند مورد هجوم طاغوتیان بودند و این ظلم همچنان از سوی مستکبرین ادامه دارد.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16076