printlogo


هیأت رئیسه شورای عالی استان ها غیرقانونی است
هیأت رئیسه شورای عالی استان ها غیرقانونی است
کد خبر: 16465
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدحسین موسوی نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها درباره انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: این انتخابات به صورت غیرقانونی برگزار شده است و اعضای شورای عالی استان‌ها هم از غیرقانونی بودن این انتخابات در هنگام رأی‌گیری اطلاعی نداشتند. 

وی اظهار کرد: عدم حضور نماینده خوزستان و نامه‌ای که وزارت کشور در خصوص تعلیق انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها زده بود و همینطور حضور غیرقانونی نماینده سلب عضویت شده استان چهار محال و بختیاری در جلسه رأی‌گیری،‌از مستندات غیرقانونی انتخاب هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها است. 

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: متأسفانه دبیرخانه شورای عالی استان‌ها نامه‌هایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور، سازمان بازرسی به شورای عالی ارسال می‌شود را دراختیار اعضا قرار نمی‌دهد و ما از اتفاقاتی که در این بخش رخ داده، اطلاعی نداریم. 

موسوی گفت: ما خواهان برگزاری مجدد انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها با توجه به مشکلات  موجود هستیم و رئیس شورای عالی استان‌ها با آنکه نماینده مجلس هم بوده است، ولی شفاف‌سازی لازم را انجام نداده است.

وی تأکید کرد: شورای عالی استان‌ها متشکل از 117 هزار نفر عضو شورایی در کشور است و این بی‌قانونی و عدم تعیین تکلیف، زیبنده این شورا نیست. 

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها غیرقانونی فعالیت می‌کند. 

وی گفت: درخواست ما این است که هر چه سریع‌تر در راستای شفاف‌سازی هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها مجددا برگزار شود و از این بلاتکلیفی شورای عالی استان‌ها که می‌تواند به مجلس لایحه و طرح برای قانون ارائه دهد، این اقدام غیرقانونی را از کارنامه خود پاک کند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16465