printlogo


عضو خبرگان رهبری:
دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است/ تخریب در انتخابات جزء اخلاق اسلامی نیست
دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است/ تخریب در انتخابات جزء اخلاق اسلامی نیست
کد خبر: 16497
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از کاندیداها بجای تخریب رقیب به دنبال معرفی برنامه های خود باشند، گفت: مشارکت و حضور مردم در انتخابات هرچه بیشتر باشد اقتدار جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد به همین دلیل دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است.
 حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه شاخصه های نماینده اصلح را امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بسیار فرموده اند، اظهار داشت: انتخابات کی از نمادهای مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات به‌صورت آزادانه و مردمی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی است تا مردم در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

رئیس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: مشارکت و حضور مردم در انتخابات هرچه بیشتر باشد اقتدار جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد.

وی ابراز داشت: یکی از وظایف مهم مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است که این قانون‌گذاری می‌تواند قوه مجریه و قوه قضائیه را هم هدایت کند.

حجت الاسلام دیرباز عنوان داشت:  قانون‌گذاری خوب و مناسب وقتی انجام می شود که نماینده احاطه و اشراف کاملی به مقررات و آموزه های دینی داشته باشد و همچنین نماینده باید نیازها و مشکلات کشور را به‌درستی بداند و  بشناسد.

وی به برخی انحراف اشاره کرد و افزود: امروز برخی کاندیداها وعده‌هایی مانند گازکشی، ساخت و ساز و... در فلان منطقه به مردم می دهند که این یک نوع انحراف است که به تدریج به وجود آمده است و باید اصلاح شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی کاندیدایی وارد مجلس می شود برای کل جمهوری اسلامی تصمیم گیری می کند درست است یک منطقه رای آورده است، باید این انحراف ها اصلاح شود تا مجلسی قوی تر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برخی از کاندیداها هم در تلاش هستند با روش های مختلف دیگران را تخریب کنند در حالی که این مسئله جزء اخلاق اسلامی نیست و فرد بجای سرکوب کردن دیگران، خود و برنامه های خود را معرفی کند.

حجت الاسلام دیرباز تأکید کرد: امیدواریم یک انتخابات سالم و پرشور همراه با رقابت درعین‌حال توأم با رفاقت را داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش دشمن برای انتخابات ایران، گفت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال کم‌رنگ کردم مشارکت و حضور مردم در انتخابات هستند که مردم با بصیرت باید در مقابل این اقدام دشمن بایستند و با حضور پرشور در انتخابات نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16497