printlogo


تخلفات ساختمانی سیمای شهری قم را آشفته کرده است
 تخلفات ساختمانی سیمای شهری قم را آشفته کرده است
کد خبر: 16575
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، از تخلفات ساختمانی به‌عنوان مهم‌ترین عامل در بر هم خوردن سیما و منظر شهری یاد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یک‌صد و سی و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم عصر امروز  به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر قم در این جلسه، اظهار داشت: مردم قم مانند تمام ادوار دیگر انتخابات در دوم اسفندماه مشارکت پرشوری را از خود به یادگار خواهند گذاشت.

عبدالله جلالی افزود: دشمنان برای حضور اندک مردم در پای صندوق‌های رأی از چند ماه گذشته برنامه‌ریزی کرده و هجمه رسانه‌ای سنگینی به راه انداخته است.

وی اضافه کرد: مردم قم در طول 40 سال گذشته همیشه درصحنه‌هایی که نظام و انقلاب به آن نیاز داشته درصحنه حاضرشده و بارها حماسه آفریده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تخلفات ساختمانی در قم زیاد بوده و به همین دلیل طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری‌ها در شورای اسلامی شهر قم دنبال شده است.

معاون شهرسازی شهرداری قم در ادامه این جلسه، بیان کرد: آن چیزی که از محل جرائم تخلفات ساخت‌وساز در قم دریافت می‌شود از میانگین کلان‌شهرهای دیگر پایین‌تر است.

غلامرضا جانقربان ادامه داد: طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری‌ها برای جلوگیری از افزایش تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های تخصصی تدوین‌شده است.

وی افزود: حجم تخلفات ساخت‌وساز به دلیل پایین بودن جریمه‌های ناشی از آن، سیما و منظر برخی از محلات شهر قم را آشفته کرده است.

تخلفات ساخت‌وساز فضای سبز خانگی را نابود کرده است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در بخش دیگری از جلسه، گفت: تخلفات ساخت‌وساز و عدم نظارت‌های کافی سبب شده تا آن چیزی که پیش‌ازاین به‌عنوان فضای سبز خانگی از آن یاد می‌شد امروز وجود خارجی خود را ازدست‌داده باشد.

حسن بختیاری تصریح کرد: تخلفات حوزه ساخت‌وساز در شهر قم رو به افزایش است و در این شرایط تدوین طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری‌ها برای کاهش جرائم ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه افزایش تخلفات شهری سبب به هم خوردن سیما و منظر شهری می‌شود، تأکید کرد: منفعت حاصل از ساخت‌وسازهای غیرمجاز ساختمانی نصیب معماران می‌شود و شهرداری در این مسئله منفعتی به دست نمی‌آورد.

بختیاری ادامه داد: طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری‌ها برای کاهش تخلفات ساختمانی است چراکه افزایش جریمه تخلفات همیشه در میزان بازدارندگی از تکرار تخلف مطلوب و رضایت‌بخش بوده است.

نایب‌رئیس شورای شهر قم عنوان کرد: طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری‌ها از سال آینده عملیاتی شده و انتظار می‌رود بعدازآن از حجم تخلفات به‌صورت گسترده کاهش یابد.

شهرداری قم دنبال درآمدزایی از افزایش جریمه تخلفات ساخت‌وساز نیست

 عضو  دیگر شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه بیا کرد: شهرداری قم در اجرای طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی مانند کلان‌شهرهای دیگر کشور نیست.

محمود محرری افزود: هدف اصلی شهرداری قم از اجرای طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری‌ها فقط ماهیت بازدارندگی آن است.

وی تصریح کرد: برای کاهش تخلفات ساخت‌وساز در شهر قم باید بر حجم نظارت‌های شهرداری افزوده شود، شهر قم درمجموع در این مسائل نسبت به کلان‌شهرهای دیگر کشور با عقب‌ماندگی روبه‌رو است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه گفت: در طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری‌ها الگوهای معاملاتی شهرهای دیگر مدنظر بوده است.

مجید اخوان ادامه داد: در این طرح مسائلی مهم چون ارزش معاملاتی املاک در شهر قم بر مبنای طبقه اضافه بر تراکم جداول، پیش‌آمدگی سمت معبر و اتاق غیرمجاز آسانسور روی سر پله و مازاد تراکم در قیمت‌گذاری نهایی املاک موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اصلاحیه بودجه سال 98 سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به میزان 82 میلیارد ریال، سازمان زیباسازی شهرداری قم نیز به میزان 86 میلیارد ریال و سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم به میزان 59 میلیارد ریال در شورای شهر قم مورد موافقت قرار گرفت.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16575