printlogo


لحظه به لحظه با انتخابات یازدهمین دوره مجلس؛
حضور پرشور مردم قم در پای صندوق های رای / تاکید مراجع تقلید بر حضور حماسی مردم
حضور پرشور مردم قم در پای صندوق های رای / تاکید مراجع تقلید بر حضور حماسی مردم
کد خبر: 16641
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، همزمان با سراسر کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه قم کلید خورد و امروز مردم پایتخت انقلاب پای صندوق های رای می روند تا سه نماینده منتخب خود برای مجلس شورای اسلامی و یک نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کنند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی 93 نفر داوطلب هستند و تعداد داوطلبان در انتخابات میان دوره ای مجلس نیز دو نفر است.

دریافت آرا مردم استان قم در 669 شعبه اخذ رأی انجام می شود و از این تعداد 83 شعبه سیار و 586 شعبه ثابت هستند و همچنین 20 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

در این دوره از انتخابات 826 هزار و 587 نفر در استان واجد شریط رأی دادن بوده که از این تعداد، 417 هزار و 967 مرد و 408 هزار و 620 نفر زن هستند.

تعداد رأی اولی‌های استان قم در این دوره از انتخابات 42 هزار و 688 نفر بوده که 21 هزار و 748 نفر پسر و 20 هزار و 940 نفر دختر هستند.


آیت الله نوری همدانی در انتخابات شرکت کرد

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در نخستین ساعت رای گیری رای خود را در صندوق سیار انداخت و در انتخابات شرکت کرد.

 



آیت الله مکارم شیرازی رای خود را به صندوق انداخت
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید صبح امروز و در نخستین ساعات رای گیری، رای خود را به صندوق سیار انداخت.


 آیت‌الله سبحانی در انتخابات شرکت کرد‌
آیت‌الله جعفر سبحانی لحظاتی پیش در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و رأی خود را در صندوق سیار انداخت.


آیت الله امینی: شرکت درانتخابات وظیفه‌ای ملی و شرعی است

آیت‌الله ابراهیم امینی روز جمعه با شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، افزود: همه باید درانتخابات شرکت کرده و انشاء الله همه نیز شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: توصیه من به انتخاب شوندگان و منتخبان مردم این است که طبق وظیفه عمل کنند، چرا که عمل به وظیفه شرعا واجب است.

وی گفت: این انتخابات و نتیجه آن نیز برای کشور و همه مبارک باشد.


 لاریجانی رأی خود را در قم به صندوق انداخت
علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است در اولین ساعات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان در قم رأی خود را به صندوق شماره 435 انداخت.

آیت الله سعیدی در انتخابات شرکت کرد

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)  در نخستین ساعت رای گیری رای خود را در صندوق سیار انداخت و در انتخابات شرکت کرد.

استاندار قم رای خود را در صندوق انداخت
بهرام سرمست استاندار قم در اولین ساعات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان در قم رأی خود را به صندوق شماره 435 انداخت.


آیت‌الله علوی گرگانی در انتخابات شرکت کرد‌

آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان لحظاتی پیش در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند و رأی خود را در صندوق سیار شماره 563 انداختند.


آیت‌الله یزدی رای خود را به صندوق انداخت‌
آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لحظاتی پیش در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند و رأی خود را در صندوق سیار شماره 562 انداختند.


الزام درج اثر انگشت در شعب اخذ رای قم برداشته شد
بهرام سرمست روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان و انداختن رای خود در صندوق در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: تمام تمهیدات بهداشتی لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و گسترده در قم اندیشیده شده است و شهروندان بدون هیچ نگرانی می‌توانند در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.
وی ادامه داد: امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رییس مرکز اورژانس کشور، جلسه شورای تامین استان را به‌منظور ارزیابی آخرین اقدام‌ها در خصوص مقابله با گسترش احتمالی کرونا در قم تشکیل خواهیم داد و هیچ نگرانی در این خصوص برای شرکت در انتخابات وجود ندارد.
وی افزود: در قم تمام تمهیدات اندیشیده شده است تا مردم این استان همان‌طور که در همه عرصه‌ها پیشگام بودند در این دوره انتخابات هم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای با هیچ مشکلی مواجه نشوند.
سرمست تصریح کرد: مواد ضدعفونی در پای صندوق‌ها فراهم‌شده است و از مردم خواستیم از خودکار شخصی استفاده کنند، همه احتیاط‌های لازم برای پیشگیری از انتقال کرونا صورت گرفته است.
وی بیان کرد: مردم انقلابی قم، خود زمان‌شناس و مسئولیت شناس هستند و مانند دوره‌های گذشته در این انتخابات نیز به‌صورت پرشور شرکت خواهند کرد و حضور گسترده آنان باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان خواهد شد.
وی ادامه داد: گزارش‌های ارائه‌شده نیز نشان می‌دهد در ساعات اولیه شاهد حضور گسترده مردم قم در پای صندوق‌های رای هستیم.


انتخابات در قم بدون کوچکترین مشکلی درحال برگزاری است
سردار عبدالرضا آقاخانی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان قم در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: قانون تکلیف نیروی انتظامی درموضوع انتخابات را به خوبی روشن کرده است که بر اساس آن مسئولیت امنیت برگزاری انتخابات با نیروی انتظامی می‌باشد.

وی افزود: در همین رابطه در قم نیز با حدود ۷۰۰ شعبه اخذ رای در همه مناطق استان،‌ انتخابات با آرامش کامل در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات همچون رصد اطلاعاتی و امنیتی از ماه های قبل شروع شده و امروز نیز نیروهای ما قبل از ساعت رسمی برگزاری انتخابات در شعبه‌ها حاضر بودند تا مردم با آسودگی خاطر رای خود را به صندوق ها بیندازند.

آقاخانی گفت: با اشرافیت کامل و همکاری با سایر دستگاهای اطلاعاتی و امنیتی و شورای تامین استان،‌ انتخابات در قم بدون کوچکترین مشکلی درحال برگزاری است.

وی بیان کرد: اکنون با توجه به حضور گسترده مردم هیچ مساله ای نداریم و مردم با آرامش و سلامت در حال رای دادن هستند.

وی ادامه داد: در تقویم کاری سال ۹۸ نیروی انتظامی استان برنامه های خاص را پیش بینی کرده بودیم که یکی از مهمترین آن‌ها انتخابات بود که با تجربه سال‌های گذشته،‌ اکنون وضعیت امنیتی انتخابات در قم به خوبی تامین و این حماسه ملی با آرامش کامل درحال برگزاری است.




 آیت‌الله صافی در انتخابات شرکت کرد‌
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با آرزوی توفیق برای ملت ایران، برای اعتلای انقلاب و نظام اسلامی دعا کردند.


 آیت‌الله جوادی آملی در انتخابات شرکت کرد‌
حضرت آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16641