printlogo


لزوم بازخوانی عمیق فتنه ۸۸ برای بررسی مسائل امروز جامعه
لزوم بازخوانی عمیق فتنه ۸۸ برای بررسی مسائل امروز جامعه
کد خبر: 1717
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز 9 دی روز بصیرت در بیانیه‌ای اعلام کردند که باید بازخوانی دقیق و عمیق فتنه 88 و ریشه های شکل گیری آن به دور از شعارزدگی و سطحی نگری پرداخته شود و به بررسی عبرتهایی که از آن حوادث در جهت تحلیل و بررسی مسائل امروز جامعه می‌توان گرفت، پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز 9 دی روز بصیرت بیانیه‌ای صادر کرد. 

متن کامل این بیانیه بدین شرح است: 
بسم الله الرحمن الرحیم
«یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»
نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای شکل گیری و به پیروزی رسیدن انقلاب، آماج حملات گوناگون دشمنان داخلی و خارجی در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی بوده است.

از ترور شخصیتهای متفکر و برتر نظام مانند استاد شهید مطهری(ره)، شهید بهشتی(ره) و 72 تن از یارانش، شهید رجایی(ره) و شهید باهنر(ره) تا حملات تروریستی منافقین کوردل در سالهای ابتدایی دهه 60 که منجر به شهید شدن 17 هزار نفر از هموطنان عزیز و بیگناه کشور شد تا 8 سال جنگ تحمیلی، انواع تحریم‌های اقتصادی و سایر حملات و دشمنی هایی که در طول این 40 سالی که از برپایی نظام مقدس اسلامی میگذرد؛ نسبت به این نظام و انقلاب و این مردم عزیز از طرف دشمنان داخلی و خارجی روا داشته شده است.

ملت رشید و قهرمان ایران اسلامی در طول این 40 سال همواره با حفظ وحدت کلمه و با پشتیبانی از ولایت فقیه و حضور در تمامی صحنه ها تمامی این دشمنیها را ناکام گذاشته و توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند.
9 دی 88 نیز یکی از آن روزهای حماسه ساز و تاریخی ملت رشید ایران بود که تا ابد در حافظه تاریخی این نظام و انقلاب و این ملت همیشه در صحنه باقی خواهد ماند.

این روز که به دنبال 7 ماه آشوب و فتنه پس از انتخابات که در راس آن شیطان بزرگ قرار داشت و ریشه اصلی آن در خارج از کشور و اتاقهای فکر دشمنان بود و در داخل نیز توسط برخی بازندگان و اذناب آنها هدایت میشد و در نهایت به توهین به عاشورای حسینی و مراسم عزای سید و سالار شهیدان(ع) انجامید؛ بار دیگر پیوند ناگسستنی این ملت عزیز و قهرمان را با آرمانها و ارزشهای اسلام و انقلاب و نظام به اثبات رسانید و نماد وحدت بین نظام مقدس اسلامی و ملت قهرمان و ولایت فقیه بود.

9 دی 88 را به حق میتوان یکی از «ایام الله»های انقلاب دانست که با به صحنه آمدن مردم بساط فتنه 88 در هم پیچیده شد و به فرموده مقام معظم رهبری-مدظله- این روز یک روز متمایزی شد که انسان، دست مستقیم حضرت سیدالشهداء(ع) را در این حرکت مشاهده می‌کند.
دشمنان خارجی این نظام اسلامی و ایادی داخلی شان بدانند که این مردم عزیز و بصیر همچنان در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب و نظام ایستاده اند و باز هم در موقع لزوم با به صحنه آمدن و خروش بر دشمنان و فتنه گران توطئه های دشمنان را به فضل و عنایت الهی خنثی خواهند کرد.
اینک در آستانه نهمین سالگرد این «یوم الله» عزیز و مبارک که مقارن با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ورود نظام اسلامی به دهه پنجم خویش می‌باشد، مناسب است به بازخوانی دقیق و عمیق فتنه 88 و ریشه های شکل گیری آن به دور از شعارزدگی و سطحی نگری پرداخته شود؛ و به بررسی عبرتهایی که از آن حوادث در جهت تحلیل و بررسی مسائل امروز جامعه می‌توان گرفت، پرداخت.
در بازخوانی حماسه 9 دی می توان به دو مفهوم (بصیرت) و (ولایتمداری) اشاره کرد که امروز نیز راه برون رفت از مشکلات موجود در جامعه در گرو همین 2 مفهوم بصیرت و ولایتمداری می باشد.

خطاب به مسئولین کشور نیز باید گفت راه حل مشکلات موجود در جامعه بویژه مشکلات اقتصادی تکیه به توان داخل و همین مردم بصیر و همیشه در صحنه می باشد و باید از امیدداشتن به غرب و تکیه به غرب که دشمنی آنها به ملت ایران و نظام اسلامی در طول این 40 سال به اثبات رسیده است پرهیز کرد.

قرآن کریم نیز می فرماید: "و لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم". آری دشمنان دین و نظام و انقلاب به چیزی جز نابودی اصل این نظام و انقلاب و ملت راضی نخواهند شد و مسائلی مانند انرژی هسته ای و صنعت موشکی بهانه هایی بیش نیستند.
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن بزرگداشت این روز، بار دیگر بر وحدت مردم و پشتبانی از ولایت فقیه و آرمانها و ارزشهای اسلام و انقلاب که تنها راه حل مشکلات و مسائل موجود در جامعه می باشد تاکید و به دشمنان داخلی و خارجی اعلام میدارد که حرکت رو به جلو نظام مقدس اسلامی به فضل الهی و با عنایات حضرت ولیعصر(عج) با این دشمنی‌ها متوقف نشده و این نظام و ملت ایران به سرعت در حال حرکت به سمت نیل به اهداف و رسیدن به قلل رفیع آرمانها و ارزشهای اسلام و انقلاب است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/1717