printlogo


سایه سنگین کرونا بر ورزش جهان/ اورست و المپیک هم در امان نیستند
 سایه سنگین کرونا بر ورزش جهان/ اورست و المپیک هم در امان نیستند
کد خبر: 17409
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ویروس کرونا رقابت‌های ورزشی را یکی پس از دیگری لغو می‌کند. بسیاری از کشور‌هایی که میزبانی رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برعهده داشتند، از برگزاری چنین رقابت‌هایی انصراف دادند و با ادامه روند حال حاضر، ورزش در جهان رو به تعطیلی کامل خواهد رفت.

در این گزارش نگاهی به تاثیر کرونا ویروس بر ورزش در سراسر جهان خواهیم داشت.

سایه سنگین کرونا بر ورزش جهان/ اورست و المپیک هم در امان نیستند

لیگ‌های معتبر فوتبال در اروپا

ایتالیا که پس از کشور چین بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد، پیش از همه کشور‌های اروپایی لیگ سری آ خود را تعطیل کرد. ابتدا برخی از بازی‌ها مثل دیدار یوونتوس و اینتر بدون تماشاگر برگزار شد و در نهایت، تمامی بازی‌ها لغو شد. سپس نوبت به اسپانیا و بازی‌های لالیگا رسید. بوندسلیگا آلمان و لوشامپیونه فرانسه هم از این ویروس در امان نماندند و حالا با وجود اعلام قبلی از سوی فدراسیون فوتبال انگلیس که رقابت‌های لیگ جزیره بدون مشکل و با حضور تماشاگران برگزار می‌شود، با ابتلای چند مربی و بازیکن به کرونا، رقابت‌های این لیگ هم تا اطلاع ثانوی لغو شد.

سایه سنگین کرونا بر ورزش جهان/ اورست و المپیک هم در امان نیستند

المپیک ۲۰۲۰ توکیو و تهدیدی به نام کرونا

در حالی که ۱۳۱ روز تا آغاز رسمی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی مانده است، زمزمه‌هایی مبنی بر لغو و یا تعویق افتادن این بازی‌ها به گوش می‌رسد. بسیاری از سهمیه‌های المپیک در رشته‌های مختلف همچنان تعیین تکلیف نشدند و به صورت رسمی تصمیمی درخصوص برگزاری و یا لغو این بازی‌ها گرفته نشده است. وزیر المپیک کشور ژاپن با قاطعیت از برگزاری این بازی‌ها در تاریخ قبلی صحبت کرده، اما رئیس جمهور آمریکا درباره برگزار نشدن این بازی‌ها نظر داده است. با این وجود مشعل رقابت‌های المپیک روز پنجشنبه در یونان روشن شد و توماس باخ هم رئیس کمیته بین المللی المپیک از برگزاری قطعی این بازی‌ها در زمان مقرر خبر داده است.

سایه سنگین کرونا بر ورزش جهان/ اورست و المپیک هم در امان نیستند

 

سایر رشته‌های ورزشی؛ از فرمول یک و NBA تا صعود به اورست لغو شدند

۴ مسابقه ابتدایی فرمول یک در سال ۲۰۲۰ در کشور‌های بحرین، ویتنام، استرالیا و چین با تصمیم تیم برگزار کننده این مسابقات که قرار بود طی روز‌های آینده برگزار شود، به علت شیوع کرونا ویروس لغو شده است. پس از ابتلای یکی از بسکتبالیست‌های تیم یوتاجاز به ویروس کرونا، NBA برای مدتی نامعلوم تعطیل شد. لیگ بسکتبال اروپا هم به این سرنوشت دچار شده است. این روند در رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا هم تکرار شده است.

فدراسیون جهانی تنیس (ITF)، تمامی رقابت‌های زیر نظر این فدراسیون را به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده است. رقابت‌های گزینشی المپیک در آسیا، اروپا و آفریقا در رشته وزنه برداری، یکی پس از دیگری لغو می‌شود. رقابت‌های شطرنج آسیا، با تعطیلی ۴ ماهه روبرو شده است. مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، جام فجر و آزاد آسیا که قرار بود به میزبانی فدراسیون تکواندو ایران و در جزیره کیش برگزار شود، به تعویق افتاد. لیگ جهانی کاراته وان نیز که قرار بود در کشور مراکش برگزار شود، لغو شده است.

سایه سنگین کرونا بر ورزش جهان/ اورست و المپیک هم در امان نیستند

اما صعود به اورست هم به دلیل کرونا ممنوع شده است. مقامات دولت نپال اعلام کردند تمامی ویزا‌های توریستی به این کشور به دلیل جلوگیری از  شیوع ویروس کرونا لغو شده و چندی پیش هم دولت چین اعلام کرد که مسیر‌های صعود به اورست از طریق تبت را بسته است.

لغو رقابت‌های یورو لیگ در دستور کار یوفا قرار گرفت

مسئولان سازمان بهداشت جهانی برای لغو رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ هم دست به کار شدند. در این میان مسئولان سازمان بهداشت جهانی در این راستا هیچ تضمینی به مقامات یوفا نداده اند که تا زمان آغاز رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در  خرداد سال ۱۳۹۹، ویروس کرونا  کنترل بشود. گزارش سازمان بهداشت جهانی قطعا نقش مهمی در تصمیم نهایی مقامات یوفا در مورد به تعویق انداختن رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ خواهد داشت.

سایه سنگین کرونا بر ورزش جهان/ اورست و المپیک هم در امان نیستند

فیفا سلامتی را از برگزاری بازی‌های فوتبال مهم‌تر می‌داند

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال هفته گذشته در مصاحبه‌ای سلامتی را از برگزاری رقابت‌های فوتبال مهم‌تر دانست. کنگره سالیانه فیفا به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شده و رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در قاره‌های آسیا و آمریکای جنوبی هم به تعویق افتاده است.  




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17409