printlogo


در پی هتک حرمت به حرم حضرت معصومه(س)؛
شیعه از شکستن درب خاطره خوبی ندارد
شیعه از شکستن درب خاطره خوبی ندارد
کد خبر: 17504
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عصر دوشنبه عده ای با تصمیم بسته شدن درب حرم مطهر حضرت معصومه(س) که تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونا بود مخالفت کردند و در مقابل درب حرم مطهر تجمع کردند و در مقابل درب به سینه زنی و... پرداختند.
در ادامه این تجمع که همراه با جسارت و هتک حرمت به حرم مطهر از طریق شکستن درب حرم شد عده ای اندک که مشخص است این افراد شیعه واقعی نیست و این چنین موارد را در تاریخ بسیار داریم که به ظاهر با سینه زنی و روضه خود را مسلمان نشان می دهند و در ادامه درب حرم را می شکنند.
این روز ها که نه تنها ایران بلکه کل دنیا در حال مبارزه با ویروس کرونا است استان قم هم از این مسئله مستثنا نیست و مردم و مسئولین استان با همکاری و همراهی یکدیگر در تلاش هستند تا هرچه سریعتر ریشه این ویروس را از بکنند تا روال عادی زندگی به شهر بازگردد.
از همین رو ستاد مقابله با ویروس کرونا در قم با هماهنگی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در راستای کنترل شیوع ویروس و جلوگیری از تجمع و ماندن در خانه تصمیم به بستن درب های حرم مطهر و مسجد جمکران به صورت موقت نمود.
اما به محض بسته شدن درب حرم مطهر عده ای که مشخص است وابسته به چه فرقه ها و گروه هایی هستند در مقابل درب حرم با این منطق که چرا درب حرم را می بندید تجمع کردند و خواهان بازشدن درب حرم شدند. نکته قابل توجه آمادگی این افراد بود چرا که به محض اعلام این خبر به سرعت در مقابل درب حرم تجمع کردند که این نشان از برنامه ریزی قبلی و آمادگی این افراد برای مقابله با این اقدام را می رساند.
البته باید این نکته را هم یادآور شد که این افراد قبلا هم در مخالفت با این نوع مسائل اقدام به لیس زدن ضریح حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س) کرده بودند. از این دست اتفاقات در تاریخ اسلام بسیار است که می توان با مراجع به تاریخ به اهداف این دست مسلمان نماها پی برد.
از طرفی هم باید به این مسئله اشاره کرد که رهبر معظم انقلاب برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت را برای همه لازم‌الاجرا دانسته اند.
در هر حال با اتفاقاتی که تاکنون رخ داده است این مسئله واضح و روشن است که این افراد برای آینده هم در تدارک برنامه هایی هستند که باید در مقابل آنها ایستاد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17504