printlogo


هزار نفر در سامانه خوداظهاری سلامت در قم ثبت نام کرده‌اند
 هزار نفر در سامانه خوداظهاری سلامت در قم ثبت نام کرده‌اند
کد خبر: 17579
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیامک محبی اظهار کرد: از میان جمعیت غربالگری شده ۱۹ هزار و ۸۰۱ تن نیازمند پیگیری و چهار هزار و ۹۰۴ تن نیازمند پیگیری فوری بوده‌اند که این آمار نشان می‌دهد، وضعیت سلامت مردم باید با سرعت بیشتری بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: مراقبان سلامت تاکنون وضعیت ۴۲ هزار تن از مردم استان قم را به صورت تلفنی مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: نسبت افراد بدون مشکل نسبت به جمعیت کل غربالگری شده ۲۰ تا ۴۰ درصد است و نسبت جمعیتی که نیازمند مراقبت در منزل هستند نیز ۴۰ تا ۶۰ درصد جمعیت کل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۶۶ درصد از جمعیتی که نیازمند پیگیری فوری بوده را تاکنون پیگیری کرده و وضعیت ۵۰ درصد آن‌هایی که نیاز به پیگیری غیرفوری داشته‌اند را دنبال کرده‌ایم.

محبی تصریح کرد: در استان قم ۹ مرکز و پایگاه بهداشت را فعال کرده‌ایم و هزار و ۱۰۰ تن به مراکز سلامت مراجعه کردند که از میان آن‌ها نزدیک به ۳۰۰ تن به بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.  

 

جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه با تاکید بر گسترش فعالیت های حوزه بهداشت در قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا گفت: باید همگان تلاش و به حوزه بهداشت کمک کنیم تا شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم

محمدرضا قدیر خاطرنشان کرد: همگان باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده تا شاهد متوقف کردن این ویروس باشیم.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. 

 معاون عمرانی استانداری قم، از روند آماده سازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم بازدید کرد.

این بیمارستان با ۲۲۰ تخت قرار است در آینده نزدیک به بهره برداری رسیده و در اختیار همشهریان قرار گیرد.

در این بازدید که بابک فرزین نیا، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم نیز حضور داشت، توضیحاتی در خصوص روند تکمیل بیمارستان ارائه شد.

 

 جواد خدادادی رییس بیمارستان کامکار قم که به دلیل حضور مستمر در بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شده بود، بعد از بهبودی کامل به محل کار خود بازگشت.

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت عصر امروز (۲۸ اسفند) اعلام کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ تن در کشور به‌طور قطعی به‌ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۱۳۵ تن به‌علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۷۱۰ تن نیز بهبود یافته‌اند.

به گفته قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ تن به ویروس کرونا مبتلا و آزمایش آنها مثبت اعلام شده است که با آمار امروز، تعداد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و ثابت شده است، در این استان ۱۰۷۴ تن هستند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17579