printlogo


بستری 9000 بیمار کرونایی در مراکز تأمین اجتماعی/ 66درصد بهبود یافتند
بستری 9000 بیمار کرونایی در مراکز تأمین اجتماعی/ 66درصد بهبود یافتند
کد خبر: 17741
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالفضل آفریده مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس اظهار داشت: مراکز درمانی تأمین اجتماعی در راستای سیاست‌های مقابله با ویروس کرونای وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دادند و بخش عمده‌ای از مراکز درمانی این سازمان خدمات درمانی لازم را در خصوص بیماری کرونا ارائه می‌دهند. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کمبود تجهیزات و امکانات در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی رفع شده است، گفت: وزارت بهداشت سهمیه‌ای را برای بیمارستان‌ها درنظر گرفته است و تأمین اجتماعی هم از بخش خصوصی، وزارت دفاع، وزارت صنایع و همینطور اداره کل تجهیزات پزشکی برای دریافت تجهیزات و امکانات استفاده کرده است و از سوی دیگر نیز در آزمایشگاه‌های این سازمان محلول‌های ضدعفونی را تولید و استفاده می‌کنیم. 

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: البته کمبود تجهیزات و امکانات با توجه به وضعیت بحرانی‌ای که در آن قرار داریم و این ویروس در تمام دنیا وجود دارد، محسوس است، ولی وضعیت‌مان از خیلی کشورهای اروپایی و امریکایی بهتر است. 

آفریده ادامه داد: تاکنون سیاست‌های خوبی در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است و امیدواریم که در آینده نیز بهتر شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر سیل بیمارگیری در مراکز درمانی تأمین اجتماعی کاهش یافته است و بیمارانی که بستری می‌شوند وضعیت حادی دارند و از مردم تقاضا داریم که نکات بهداشتی را رعایت کنند و در سطح شهر کمتر تردد داشته باشند و دید و بازدیدهای عید را تعطیل کنند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: این ویروس با همکاری و مشارکت مردم از بین می‌رود و درخواست بنده این است که شستشوی دست‌ها را جدی بگیرند و هر چند دقیقه یکبار به مدت 20 ثانیه دست‌های خود را با شوینده‌ها بشویند و اگر به پدران ، مادران و همینطور بزرگ‌های فامیل علاقه دارند، به دلیل اینکه این ویروس در سالمندان و سالخوردگان مستعد است، از دیدن آنها پرهیز کنند و بگذارند در خانه‌هایشان بمانند. 

 آفریده خاطرنشان کرد: حدد 25 بیمارستان تأمین اجتماعی، پشتیبان وزارت بهداشت، بیماران غیرکرونایی را پذیرش می‌کنند، چرا که به هر حال این بیماران هم نیاز به کمک دارند و مابقی بیمارستان‌های ما بیمارانی که دارای ویروس کرونا هستند را پذیرش و بستری خواهند کرد. 

وی یادآور شد: تا به امروز 9 هزار نفر از افرادی که دارای بیماری کرونا هستند در مراکز تأمین اجتماعی پذیرش شده‌اند که بیش از 6 هزار نفر آنها بهبود یافتند و در حال حاضر هم 1500 نفر هم در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بستری هستند که امیدواریم هر چه سریع‌تر این تعداد هم بهبودی لازم را به دست بیاورند. 




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17741