printlogo


کارشناس مسائل بین المللی:
پرتاب ماهواره نظامی سپاه به فضا منطبق با حقوق بین‌المللی بود
پرتاب ماهواره نظامی سپاه به فضا منطبق با حقوق بین‌المللی بود
کد خبر: 18793
اخوان فرد کارشناس حقوق بین‌الملل با اشاره به اینکه پرتاب ماهواره نظامی سپاه به فضا منطبق با قوانین و حقوق بین‌المللی بود گفت: این حرکت ثابت کرد تکیه‌بر نیروهای داخلی همیشه کارگشا است.
مسعود اخوان فرد با اشاره به پرتاب ماهواره نور به فضا در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: بار دیگر حرکت جهادگران عرصه مقاومت و رزمندگان بدون مرز جمهوری اسلامی ایران افتخاری نوین آفرید و حرکت را شاهد بودیم که طبعاً دول استکباری غرب از جمله آمریکا با ما از سر ستیز وارد شده و خواهند شد.

کارشناس حقوق بین الملل تصریح کرد: بحث اصلی این است که آیا جمهوری اسلامی ایران چنین حقی را داشته که ماهواره به فضا پرتاب کند، باید گفت بر اساس کنوانسیون شیکاگو حق کشورهای دارای فن آوری هوا فضا چنین حقی وجود دارد و اقدامی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد بر اساس موازین حقوق بین الملل کاملاً منطبق است.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت ثابت کرد تکیه بر نیروهای داخلی همیشه کارگشا است و فرمایشی است که از حضرت امام خمینی(ره) یاد گرفتیم و رهبر معظم انقلاب بارها بر تکیه بر توان و نیروهای داخلی تأکید کردند پس باید همواره به نیروهای جوان، تلاشگر، مؤمن و متعهد حامی نظام جمهوری اسلامی تکیه کنیم.

اخوان فرد بیان کرد: در این راستا ما داری یک توانمندی شدیم که از منطقه فراتر ارزیابی می شویم طبعاً در این راستا کشورهای دیگر جمهوری اسلامی ایران را در کنار بزرگ‌ترین قدرت های این عرصه ارزیابی کنند.

کارشناس حقوق بین الملل افزود: این حرکت جمهوری اسلامی نیازمند حرکت های مکمل نیز می باشد به این معنی که در این راستا نیازمند یک کار کامل هستیم در عرصه سخت افزاری کارهای خوبی انجام شده است در عرصه فن آوری های نرم پشتیبانی ها در این عرصه مانند فضای سایبری که نیازمند فن آوری حرکت نرم است نیز باید کارهای خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: در عرصه فن آوری نرم در  رشته هایی مانند علوم سیاسی، روابط بین الملل، حقوق ، اقتصاد، مدیریت و نظایر این‌ها باید حرکت های دقیقی و منطبق با اصول و مبانی انجام دهیم.

اخوان فرد تأکید  کرد: خوشبختانه در این عرصه در فضای بین المللی از حیث حقوق بین الملل حقوق متعلق به ما بسیار کارگشا است و دیگر دوران اینکه ما را با روابط منفعلانه و تسلیم طلبانه و دیپلماسی التماسی محدود کنند تمام شده است و ما باید با دیپلماسی فعال، انقلابی و بر اساس موازین به حق جمهوری اسلامی مندرج در قانون اساسی کشور عمل کنیم.

کارشناس حقوق بین الملل گفت: در این راستا باید با کشورهای عضو جبهه مقاومت اقدامات مشترک و پیمان های دفاعی منطقه ای و بین المللی منعقد کنیم.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18793