printlogo


مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی:
پرتاب ماهواره نور یک دستاورد مهم قدرتی است/دشمنان نظام باید محاسبات خود را تغییر دهند
 پرتاب ماهواره نور یک دستاورد مهم قدرتی است/دشمنان نظام باید محاسبات خود را تغییر دهند
کد خبر: 18905
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که پرتاب ماهواره نور یک دستاورد مهم قدرتی است، گفت: این اقدام در تاریخ ایران بی‌نظیر بوده و نشان‌دهنده پیشرفت روزافزون نظام در عرصه‌های مختلف است.
منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا و استقرار موفقیت‌آمیز آن در مدار، اظهار داشت: پرتاب ماهواره نور یک دستاورد مهم قدرتی است و از منظر ژئوپلیتیک قابل ارزیابی است، از این‌که در اوج تحریم‌های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند یک دستاورد علمی و نظامی داشته باشد، بسیار بااهمیت است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جزء اولین کشورهای اسلامی است که به این قدرت و توان رسیده که می تواند ماهواره در فضا مستقر کند و علاوه بر این اولین کشور جهان‌سومی هستیم که دست به این کار مهم زده‌ایم.

حقیقت پور بابیان این‌که این اقدام پیام‌های مهمی برای دنیا دارد، ابراز داشت: برای استکبار این پیام را دارد که برخلاف رژیم‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران دیگر دست‌بسته در برابر این کشور قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران باقدرتی که دارد می‌تواند تمامی اقدامات و جابجایی‌هایی که صورت می‌گیرد را کنترل کند که متناسب با طرح‌ریزی‌های دفاعی و پدافندی کشور خودمان باشد.

 جوانان ما درصحنه‌های مختلف علمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این اقدام مهم نشان‌دهنده این است که جوانان ما درصحنه‌های مختلف علمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، مشروط بر این‌که دیده شوند چراکه یک سری از جریان‌ها در کشور وجود دارد که این جوانان را نمی‌بینند ما خواهش داریم که این جوانان را ببینند.

وی افزود: این جوانان که امروز درصحنه‌هایی که به آن‌ها میدان داده می‌شود موفق عمل می‌کنند به‌عنوان‌مثال امروز در مبارزه با بیماری کرونا جزو کشورهایی هستیم که کنترل معقول و مناسبی داشته‌ایم، برخلاف بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی که هرروز بیش از قبل در مهار این بیماری ناتوان هستند اما در مقابل پزشکان و جوانان کادر درمانی کشورمان به‌خوبی از عهده مهار معقول این بیماری درآمدند.

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: امروز کشورهای بزرگ دنیا واقعاً نیاز به کمک‌های کشورهای دیگر در این زمینه‌دارند اما ایران اسلامی توانسته باهمت جوانان عرصه را بر این بیماری تنگ کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی موفقیت‌های فضایی، نظامی، بهداشتی و ... در کشورمان زمانی رخ‌داده که به جوانان این مرزوبوم اعتماد کردیم و این اعتماد نتیجه خودش را داد.

حقیقت پور بیان داشت: نگاهی به سن شهدای هسته‌ای نشان می‌دهد که به چه میزان ورود جوانان به عرصه‌های مختلف می‌تواند کارساز و نتیجه‌بخش باشد.

وی ابراز داشت: این نیاز در کشور وجود دارد تا به جوانان بیش از گذشته اعتماد شود و قطعاً این اعتماد در ادامه کار نتیجه خودش را خواهد داد و جمهوری اسلامی ایران بیش‌ازپیش بر قله‌های پیشرفت و اقتدار تکیه خواهد زد.

دشمنان نظام باید محاسبات خودشان را تغییر بدهند

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به‌هرحال با پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره جمهوری اسلامی ایران جزء باشگاه ماهواره‌ای در جهان بوده که یک دستاورد بسیار بزرگ و عظیم است و دشمنان نظام باید محاسبات خودشان در خصوص جمهوری اسلامی ایران را  تغییر دهند چراکه امروز این ایران است که حرف اول را در منطقه می‌زند.

وی ادامه داد: ایران امروز قدرتمند شده است و این اتفاقات و تحریم‌ها موجب شد که جمهوری اسلامی ایران محکوم‌به قدرتمند شدن شود و این مهم امروز تحقق‌یافته است.

حقیقت پور خاطرنشان کرد: قدرتمندی امروز کشورمان دستاوردهای بسیار زیادی را در به همراه ادامه خواهد داشت که باید قدر آن را بدانیم.

وی ادامه داد: نیروی مسلح ما به نحوی مدیریت می‌شوند که هرروز شاهد اقدامات بزرگ و مهمی از سوی نیروی نظامی هستیم به‌عنوان‌مثال بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری نتوانسته بود موشکی را به مواضع آمریکا بزند اما جمهوری اسلامی ایران این کار را کرد و گوشمالی حسابی به آن‌ها در عین الا سد عراق داد.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18905