printlogo


پاسخ تحریم این بار در فضا؛
ماهواره نور نتیجه اعتماد به توان داخلی است/رسیدن به قله های پیشرفت و اقتدار با اعتماد به جوانان
ماهواره نور نتیجه اعتماد به توان داخلی است/رسیدن به قله های پیشرفت و اقتدار با اعتماد به جوانان
کد خبر: 18932
از سال ها قبل رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری بر تکیه به توان داخلی و جوانان و نخبگان دارند و امروز این مسئله را در پرتاب ماهواره نور به وضوح می بینیم که بر اساس اعتماد به توانمندی داخل رخ داده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هنوز لحظاتی از صدور پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگذشته بود که غرش نخستین ماهواره نظامی ایران جو زمین را شکافت و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.
این اقدام قهرمانانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهانیان را متحیّر ساخت این واقعه باعث خوشحالی و استحکام قلبی دوستان نظام جمهوری اسلامی و ناراحتی و یاس و سرخوردگی دشمنان ما شد.
این برای اولین بار است که یک ماهواره نظامی ایرانی باقابلیت دفاعی در مدار زمین قرار می‌گیرد و به گفته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم‌اکنون سپاه می‌تواند از فضا زمین را ببیند که نشان‌دهنده پیشرفت فزاینده و فوق‌العاده سپاه در زمینه‌ موشکی است.
با مروری بر فعالیت‌های موشکی سپاه می‌توان به‌خوبی به پیشرفت خیره‌کننده در طی این سال‌ها پی برد.
 شهید حسن تهرانی مقدم بعد از جنگ عهده‌دار فعالیت‌های موشکی سپاه بود اما از سال 88 و با انتصاب سردار امیرعلی حاجی‌زاده به فرماندهی نیروی هوافضای موج جدیدی از فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با راهبردی که فرمانده کل قوا تبیین کردند، آغاز شد.
البته باید به این مسئله اشاره کنیم که تمام این پیشرفت ها و رسیدن به فناوری های مدرن و به روز در سایه تحریم رخ داده است و این نشان از آن دارد که تحریم ها نتیجه عکس داده است و اعتماد به توان داخلی باعث بروز و ظهور این تحولات شده است.



ماهواره نور باتکیه به توان داخلی محقق شد
 از همین رو مسعود اخوان فرد با اشاره به پرتاب ماهواره نور به فضا در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: بار دیگر حرکت جهادگران عرصه مقاومت و رزمندگان بدون مرز جمهوری اسلامی ایران افتخاری نوین آفرید و حرکتی را شاهد بودیم که طبعاً دول استکباری غرب از جمله آمریکا ساکت نخواند نشست و با ما از سر ستیز واردخواهند شد.
وی  ادامه داد: این حرکت ثابت کرد تکیه بر نیروهای داخلی همیشه کارگشا است و فرمایشی است که از حضرت امام خمینی(ره) یاد گرفتیم و رهبر معظم انقلاب بارها بر تکیه بر توان و نیروهای داخلی تأکید کردند پس باید همواره به نیروهای جوان، تلاشگر، مؤمن و متعهد حامی نظام جمهوری اسلامی تکیه کنیم.

پیشرفت ایران در تمام عرصه ها علیرغم تحریم ها با اتکا به داخل
همچنین در این خصوص محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به استقرار ماهواره نور در فضا گفت: در سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه اش وضع‌شده است توانمندی بسیار بالایی به دست آورده و این تحریم‌ها موجب شده است که ایران روی پای خود بایستد.
وی ادامه داد: باید به این مهم اشاره‌کنیم که تحریم‌ها به‌هیچ‌عنوان نتوانست جلوی پیشرفت نظام را درزمینهٔ فضایی را بگیرد و قرار گرفتن ماهواره نور یک در فضا خود گواه این مهم و پیشرفت است.
آصفری افزود: تحریم‌ها اراده ملت و نظام را بیشتر کرد و این اقدام جمهوری اسلامی ایران و سپاه نشان از خودباوری دارد و می‌تواند مذاکره و قدرت چانه‌زنی ما در مذاکرات را بالا ببرد.


از طرفی رسیدن به این پیشرفت ها و فناوری های روز دنیا با اعتماد به توانمندی ها و نیروی انسانی و جوان داخل امکان پذیر شده است. از سال های گذشته رهبر معظم انقلاب تکیه بر توان داخلی، جوانان و نخبگان بسیار تاکید داشته و دارند و از همان روزهای ابتدایی این مسئله در نیروهای مسلح کشور عملیاتی شد و امروز با پیشرفت هایی که در عرصه های موشکی و فضایی رخ داده است نتیجه آن را به وضوح می بینیم.
البته در خصوص پیشرفت های نظامی و دفاعی کشورمان سال هاست که شاهد اتفاقات خوبی هستیم که هر ازچندگاهی اخباری از آنها منتشر می شود.

رسیدن به قله های پیشرفت و اقتدار با اعتماد به جوانان
در این خصوص منصور حقیقت پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار
قم فردا با اشاره به پرتاب ماهواره نور، افزود: این اقدام مهم نشان‌دهنده این است که جوانان ما درصحنه‌های مختلف علمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
وی ادامه داد: این جوانان امروز درصحنه‌هایی که به آن‌ها میدان داده می‌شود موفق عمل می‌کنند به‌عنوان‌مثال امروز در مبارزه با بیماری کرونا جزو کشورهایی هستیم که کنترل معقول و مناسبی داشته‌ایم، برخلاف بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی که هرروز بیش از قبل در مهار این بیماری ناتوان هستند .
حقیقت پور خاطرنشان کرد: تمامی موفقیت‌های فضایی، نظامی، بهداشتی و ... در کشورمان زمانی رخ‌داده که به جوانان این مرزوبوم اعتماد کردیم و این اعتماد نتیجه خود را داد.
وی افزود: نگاهی به سن شهدای هسته‌ای نشان می‌دهد که به چه میزان ورود جوانان به عرصه‌های مختلف می‌تواند کارساز و نتیجه‌بخش باشد.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این نیاز در کشور وجود دارد تا به جوانان بیش از گذشته اعتماد شود و قطعاً این اعتماد در ادامه کار نتیجه خود را خواهد داد و جمهوری اسلامی ایران بیش‌ازپیش بر قله‌های پیشرفت و اقتدار تکیه خواهد زد.

پرتاپ موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا و قرارگرفتن در مدار زمین دارای پیام های متعددی به دوستان و دشمنان در نزدیک ودور دارد. البته باید به این موضوع هم اشاره شودکه این اتفاق تمام معادلات و برنامه های دشمنان را برهم زده و دشمنی آنها نسبت به قبل بیشتر و سخت تر خواهد شد اما ایران و ایرانی نشان داده است در مقابل این تحریم ها و فشار ها سرخم نخواهد کرد.


از همین رو سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به موفقیت پرتاب ماهواره نور و قرار گرفتن در مدار زمین، اظهار داشت: پرتاپ ماهواره نور و قرار گرفتن موفقیت آمیز آن در مدار زمین در واقع یک تحول راهبردی در عرصه دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی است.
ماهواره نور سطح قدرت بازدارندگی دفاعی ایران را ارتقا داد
وی ادامه داد: این ماهواره سطح قدرت بازدارندگی دفاعی نظامی جمهوری اسلامی ایران را در برابر هر نوع تهدیدی ارتقاء بخشید.
معاون سیاسی سپاه پاسداران بیان داشت: پیامی که این دستاورد راهبردی برای همگان دارد این است که جمهوری اسلامی وارد عرصه فضایی شده است.
وی اضافه کرد:  ایران علاوه بر اینکه یک قدرت منطقه ای است وارد عرصه فضایی هم شده و در مقابل فشارهای قدرت های سلطه گر در این چهل سال ایستاده است و امروز تبدیل به یک قدرت بین المللی شده است.
معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: قطعا قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین محاسبات و معادلات دشمنان را تغییر خواهد داد و دیگران باید جمهوری اسلامی را با یک نگاه واقع بینانه مورد ارزیابی قرار دهند.
سردار جوانی ادامه داد: کسانی که در منطقه هستند و به نوعی با ملت ایران دشمنی دارند باید به این نکته توجه کنند که هرچه جمهوری اسلامی قدرت بیشتری پیدا کند اصول و مبانی و سیاست های اصلی آن تغییر نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در کنار ملت ها است و خواهان این است که شر قدرت های سلطه گر از منطقه کم شود و به نفع آنها است که از بیگانگانی که در منطقه نفوذ کرده اند رویگردان شوند و بدانند که منافع آنها و منافع ملت آنها در همسو شدن با جمهوری اسلامی و قرار گرفتن در کنار ملت های خود است.

امروز باید تکیه به توان داخلی و اعتماد به جوانان در تمام عرصه های مختلف کشور عملیاتی شود تا شاهد نابودی اسرائیل و از بین رفتن هژمونی چند صد ساله آمریکا باشیم. روزی که آمریکا می کوشید ملت ها را از دست یابی به فناوری های مدرن بازدارد امروز دیگر کار ساز نیست و به گفته رهبر معظم انقلاب افول آمریکا روز به روز نزدیک می شود.


حسین حیدری
انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18932