printlogo


تولیدکننده قمی:
کاهش بروکراسی اداری موجب جهش تولید می‌شود/ قم می توانددرصدر تولید کنندگان ماشین آلات میکرونیزه باشد
کاهش بروکراسی اداری موجب جهش تولید می‌شود/ قم می توانددرصدر تولید کنندگان ماشین آلات میکرونیزه باشد
کد خبر: 18955
قلی زاده تولیدکننده ماشین‌سازی با اشاره به اینکه کاهش بروکراسی اداری موجب جهش تولید می‌شود گفت: متأسفانه تکنولوژی ماشین‌آلات میکرونیزه قم ناشناخته است که حتی مسئولان قم هم باور نمی‌کردند چنین تکنولوژی و تولیدی در قم وجود دارد.
حسین قلی زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: با توجه به شعار جهش تولید که حضرت آقا برای سال 99 نام‌گذاری کردند در خصوص کار تولیدی که مجموعه ما انجام می دهد کاملاً منطبق است شاید برای خیلی از مردم و شهروندان قمی باورنکردنی باشد که استان قم و شهر قم یکی از شهرهایی است که بیشترین ماشین آلات میکرونیزه پودرها تا مرز نانو ساخته می شود.

این تولید کننده قمی خاطرنشان کرد: متأسفانه این تکنولوژی در قم ناشناخته است حتی مسئولان قم هم باور نمی کردند چنین تکنولوژی و تولیدی در قم وجود دارد.


مدیرعامل شرکت ماشین سازی کاویان جم تصریح کرد: امسال ما به دعوت از مسئولان در نمایشگاه دائمی استان قم شرکت کردیم قبل از آن پروژه تعاونی امداد قم را در دست داشتیم وقتی مسئولان برای بازدید پروژه آمدند بسیار متعجب شدند و باورش برایشان سخت بود که در استان قم این ماشین آلات ساخته می شود.


قم می توانددرصدر تولید کنندگان ماشین آلات میکرونیزه باشد

 قلی زاده ادامه داد: بعد از ارائه رزومه متوجه شدند که ما نزدیک 20 سال است در قم ساخت ماشین آلات سیستم های فیلتراسیون و ماشین آلات تولید پودرهای میکرونیزه ( به پودر هایی بین 3 میکرون تا 200 میکرون گفته می شود)تولید می کنیم شرکت ما برای اولین بار دستگاه میکرونیزه سنگ گیلسونایت  در خاورمیانه را در قم ساخت.

وی افزود: پروژه پودر و خردایش پارافرمالدهید صنایع شیمیایی فارس استان فارس شهر زرقان برای اولین بار در خاورمیانه در استان قم ساخته شد ( پروژه با متریال خاص و سیستم خردایش با ایمنی بالا.)  پروژه های زیاد دیگری از جمله کاله امل, اسنوا,‏‪ سوبرا رزین, پاکسان و غیره توسط متخصصان استان قم و شرکت ما انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی کاویان جم در پاسخ به این سوال که آیا برای جهش تولید مجموعه شما ظرفیت دارد؟ گفت: صد درصد; در این صنعت حمایت زیادی از مسئولان نمی خواهیم باجرئت می توان گفت با یک حمایت معمولی از این صنعت  شهر قم حتی قبل از تهران می تواند بزرگ‌ترین صادرکننده ماشین آلات صنایع خردایش و میکرونیزه در صنعت شیمیایی دارویی و کانی های غیرفلزی باشد این حرف با اطمینان صددرصدی می گویم.

قلی زاده عنوان کرد: متأسفانه مسئولان قم به این ظرفیت های موجود در قم و نیروهای قم اطمینان ندارند در سال های نخست بسیار پیگیر بودیم اما هیچ حمایتی صورت نگرفت و ما مجبور شدیم خودمان بدون کمک مسئولان کار را ادامه دهیم و الحمدالله تا به امروز خیلی موفق بودیم.

وی بیان کرد: امسال که سال جهش تولید نام‌گذاری شده است مسئولان کنار حمایت های مالی و حمایت های تبلیغاتی روند اداری و بروکراسی‌های اداری را کم کنند ما با این حجم از تولید و پیشرفت متأسفانه هنوز نتوانستیم در قم پروانه کسب بگیریم هر سال که برای پروانه کسب اقدام کردیم با بروکراسی اداری مواجه شدیم که به راحتی قابل حل است اما همتی برای حل آن وجود ندارد.

این تولیدکننده قمی اظهار کرد: اگر این بروکراسی اداره در قم کاهش پیدا کند و حمایت های مالی افزایش پیدا کند استان قم به صورت کامل می تواند این ماشین آلات را برای کل کشور تأمین کند.



دود اختلاف محیط زیست و صنایع و معادن قم در چشم تولید کنندگان

 وی گفت: این صنعت ظرفیت گسترش را دارد تا جایی که  با گسترش آن اشتغال‌زایی شده و به کاهش بیکاری کمک شایانی می‌کند 10 سال پیش نزدیک با 15 نیروی مستقیم در کارگاه بدون در نظر گرفتن نیروهای اداری داشتیم از طرفی تعداد زیادی تراشکار , راننده و در صنایع وابسته حدود 50 نیروی غیرمستقیم مشغول به کار بودند اما به خاطر عدم حمایت ها مجبور شدیم از روش دورکاری و برون سپاری استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: اگر مسئولان از این صنعت حمایت کنند کمک زیادی به ایجاد اشتغال خواهد شد و یک برند خوب هم برای استان قم به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی کاویان جم در پاسخ به این سوال که چرا موفق به دریافت پروانه کسب نشدید؟ گفت: تا سال گذشته سوله‌هایی که در آن مشغول به کار بودیم استیجاری بود اما امسال ملک شرکت را ساختیم و کارخانه را مستقر کردیم در جایی قرار داشتیم که بین محیط زیست و صنایع و معادن اختلاف وجود دارد صنایع کوچکی مثل ما تا یک جایی می توانند منتظر رفع این اختلافات باشند اما بعد از آن برای اینکه بتوانند شغل شان را حفظ کنند بی‌خیال بروکراسی اداری می شوند.

قلی زاده عنوان کرد: سال 95 در همین استان قم بالای 10 عدد ماشین آلات سنگین برای عراق صادر کردیم اما چون ما پروانه کسب نداشتیم و صنایع و معادن هم نتوانست آن‌طور که باید و شاید از ما حمایت کند واسطه آمد و در قم قرارداد منعقد کرد و پروژه را به سلیمانیه عراق برد بااینکه همه کارها حتی نصب ماشین آلات را شرکت ما انجام داد اما متأسفانه نه به اسم قم و نه به اسم شرکت ما ثبت شد


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18955