printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
مسئولیت جابجایی تیربرق های خطرناک قم باکیست؟
مسئولیت جابجایی تیربرق های خطرناک قم باکیست؟
کد خبر: 19047
یکی از مشکلات عملیات‌ها و پروژه های عمرانی در سطح شهر قم بعد از اتمام پروژه ها رها کردن تیر برق ها درست وسط کوچه و خیابان ها و محل عبور و مرور مردم است که شرکت برق وظیفه جابجایی این تیر برق ها را شهرداری و شهرداری وظیفه شرکت برق می داند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یکی از مشکلاتی عملیات‌های و پروژه های عمرانی در سطح شهر قم این مسئله است که بعد از اتمام پروژه ها تیر برق ها درست وسط کوچه و خیابان ها و محل عبور و مرور مردم قرار می گیرند.

این معضل در شهر قم مربوط به یک پروژه و یک تیر برق نیست بلکه با گشتی در شهر قم با انبوهی از تیر برق هایی که وسط راه رهاشده‌اند را مشاهده می کنیم این مسئله می تواند برای خودروها مشکل ساز شود مخصوصاً در زمان های بارندگی که دید رانندگان کاهش پیدا می کند سبز شدن این تیر برق ها می تواند جان شهروندان قمی را به خطر بیندازد.

هزینه جابجایی تاسیسات برق بر عهده شهرداری است
روابط عمومی شرکت برق قم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طبق مصوبه دولت هزینه جابجایی تأسیسات برق پس از تعریض خیابان‌ها و معابر به عهده شهرداری‌های مناطق مذکور می‌باشد.

متولی جابجایی تیر برق ها شرکت برق است
روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در این زمینه در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: متولی جابجایی تیر برق ها شرکت برق است اگر بحث هزینه هم باشد شرکت برق در هزینه هایی که با شهرداری دارد باید این مسئله را  تهاتر کند.

امراللهی افزود: این از گذشته هم معمول بوده که هر جا تیر برق وجود داشته شرکت توزیع برق باید پاسخگو باشد و نسبت به جابجایی آن اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به خاطر تیر برق هایی که در وسط معابر وجود دارد تصادفی رخ دهد قاعدتاً بخشی از خسارت آن تصادف را شرکت برق باید بپردازد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به این سؤال که آیا هزینه جابجایی تیر برق هایی که به علت عملیات عمرانی در معابر باقی ماندند به عهده شهرداری است؟ تصریح کرد: بستگی دارد؛ شهرداری و شرکت برق تعهداتی بین هم دارند اما آن ارگانی که موظف به جابجایی تیر برق ها است صرفاً شرکت توزیع برق است.

وی ادامه داد: وجود تیر برق های زیاد در سطح معابر نشان از کم کاری اداره برق است بخشی از تیر برق ها هم که در پروژه های عمرانی مانند تقاطع های غیر هم‌سطح قرار گرفتند پیمانکار پروژه موظف است برای جابجایی تیر برق ها با  نظارت شرکت توزیع برق اقدام کند.

امراللهی افزود: اما تیر برق هایی که در وسط معابر و کوچه ها قرار دارد شرکت توزیع برق باید جابجا کند.

جابجایی تیربرق بر عده شرکت برق است
روابط عمومی شهرداری قم در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این زمینه اظهار کرد: جابجایی تیر برق ها در حیطه وظایف شرکت برق است.

این مسئله و وجود صدها تیر برق رها شده در محل عبور و مرور در شهر قم نشان می دهد که دود اختلاف ارگان ها در قم و پاس کاری وظایفی که مشخص نیست متولی آن کیست به چشم مردم می رود و بعد از حادثه دنبال مقصر خواهند گشت امیدواریم مسئولان قم در مسائلی که با جان میرم سروکار دارد اختلاف ها را مرتفع کنند و  طبق قانون به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19047