printlogo


عضو خبرگان رهبری:
یکی از فلسفه های ماه رمضان کمک به فقرا است/همه در کمک مومنانه وظیفه دارند
یکی از فلسفه های ماه رمضان کمک به فقرا است/همه در کمک مومنانه وظیفه دارند
کد خبر: 19264
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همه اقشار در کمک مومنانه وظیفه دارند، گفت: یکی از فلسفه ها و حکمت های روزه داری همدردی با فقرا است.
 حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به رزمایش کمک مومنانه، اظهار داشت: امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه در شرایط خاصی قرار داریم که برای برخی از اقشار از نظر کسب و کار مشکلاتی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: باید در این زمینه به اقشار آسیب دیده از این موضوع کمک شود که یکی از وظایف دولت هم کمک به اقشار ضعیف و آسیب پذیر است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم هم در زمینه کمک مومنانه وظیفه دارند، گفت: در آموزه های دینی ما به این موضوع بسیار اشاره شده است ویکی از نشانه های ایمان است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم و یکی از فلسفه ها و حکمت های روزه داری همدردی با فقرا است. بنابراین مردم باید در این راستا فعال باشند و هر کسی به اندازه توان خود در این رزمایش شرکت کند.
حجت الاسلام شبستری ادامه داد: اگر امروز که برخی از هموطنان ما دچار مشکل شده و نیازمند یاری هستند به آنها کمک کنیم قطعا هم خداوند به ما رحم خواهد کرد و روزی کسانی که در این امر خداپسندانه شرکت می کنند را بیشتر خواهد کرد.
وی عنوان کرد: در این ماه وظیفه دینی هر مسلمانی این است که به برادر و خواهر دینی خود که نیازمند کمک است کمک کند و مشکل او را حل کند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19264