printlogo


دیپلم باید قیمتی شود
دیپلم باید قیمتی شود
کد خبر: 19329
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزشو  پرورش در برنامه سیمای خانواده، اظهار کرد: قبل از حادثه کرونا در اجتماع خیرین مدرسه‌ساز در مشهد مقدس بودم، به یقین در چند نوبت در این جلسه غبطه خوردم که این افراد عاشقانه درباره کارشان صحبت می‌کردند؛ چقدر این کار برکت پیدا کرده است و این روز را که روز تکریم خیرین نامگذاری شده است به همه خیرین تبریک عرض می کنم، حضورشان در نظام تعلیم و تربیت راهگشاست و امیدوارم این قدم‌ها راهگشاتر باشد.

وی با بیان اینکه حدود 30 هزار خیر حقیقی و حقوقی داریم، افزود: در خصوص مدرسه‌سازی با اشتیاق ملی و کمک‌های خرد روبرو هستیم و در این راستا طرح «آجر به آجر» را طراحی کردیم که هرکسی که سرمایه خرد دارد، مشارکت کند یعنی حتی هر کسی با یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کند و برای ما بیش از ساخت مدرسه، این فرهنگ اهمیت دارد.

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه 30 درصد فضای آموزشی را خیرین تأمین کردند، گفت: کشور گسترده‌ای داریم و جابه‌جایی نیز زیاد داریم بر همین دلیل برخی مدارس خالی از دانش آموز و در جایی کلاس با 35 تا 40 دانش آموز است و دولت تمام تلاش خود را می‌کند؛ هر خیری که 50 درصد سرمایه ساخت پروژه را بگذارد، دولت مابقی را تأمین می کند و اختصاص اعتبار در این راستا 4 برابر شده است؛ البته حتی اگر مدرسه کافی داشته باشیم خریدار مشارکت خیرین هستیم و منت دار این حضور گرم هستیم.

وی در خصوص مرحوم حافظی اظهار کرد: مرحوم حافظی در سال 77 بنیان این کار را گذاشتند و نهال کوچک به درخت تناوری تبدیل شده است چون با فرهنگ و علایق جامعه ما هماهنگ است و پیش می رود؛در حالی که مرحوم حافظی در بستر بیماری بود، در کار خیر حاضر می شد و وقت می گذاشت. هر سفری که بنده برای مدرسه سازی داشتم، جمعی از خیرین همکاری می کنند. یاد خیر برای مرحوم حافظی می کنم و آرزوی علو درجات دارم و امیدوارم این راه پرثمرتر شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19329