printlogo


​​​​​​​دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم :
۵۱ درصد کالاهای صادراتی استان قم به کشور عراق صادر می‌شود
 ۵۱ درصد کالاهای صادراتی استان قم به کشور عراق صادر می‌شود
کد خبر: 19448
​​​​​​​دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با بیان اینکه حدود ۵۱ درصد بازار هدف استان قم در بخش صادرات مربوط به عراق است، گفت: این بازار در حال حاضر در حالت رکود قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد حاج زمانی امروز در جلسه کارگروه صادرات استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با بیان اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در بخش صادرات اظهار داشت: یک هم‌پوشانی بین اتاق بازرگانی و سازمان‌های مختلف در زمینه صدور مجوز وجود دارد اما بااین‌وجود توانستیم درمجموع در سال گذشته چهار همایش را در استان برگزار کنیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به انجام فراخوان فعالان اقتصادی برای همایش اکسپو 2020 دبی گفت: این همایش به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد.

وی با اشاره به حضور حدود 180 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه ابراز کرد: یکی از پنل‌های اصلی این همایش مربوط به استان قم خواهد بود.

حاجی میرزایی به برگزاری همایش بازسازی سوریه اشاره و تصریح کرد: این همایش با همکاری ستاد پشتیبانی مقاومت استان و سازمان صمت انجام و در آن مقرر شد واحدهای مختلف پتانسیل‌های خود را عرضه کنند.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم ادامه داد: همایش عمان شناسی یکی دیگر برنامه‌های مهم سال گذشته بود که در آن دبیر کل اتاق بازرگانی این کشور به ایران آمده و شفاف‌سازی استعدادهای عمان داشتند چراکه عمان تنها کشور عربی همسایه ایران است که به‌عنوان همسایه بالقوه ایران شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از همایش‌های مهم سال گذشته همایش اوراسیا بود که یک مخاطب 250 میلیون نفری را دارد، در این همایش امکان خوبی وجود دارد که شرکت‌هایی که توان صادراتی داشته باشند به بیان توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود بپردازند.

حاجی میرزایی از برگزاری همایش برندینگ و برند سازی در آینده نزدیک در قم خبر داد و گفت: زمان برگزاری این همایش به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود البته قرار بود که در خردادماه برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در سه‌ماهه دوم امسال برگزار خواهد شد.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با بیان اینکه حدود 51 درصد بازار هدف استان قم در بخش صادرات مربوط به عراق است، تأکید کرد: این بازار در حال حاضر در حالت رکود قرار دارد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم پلتفرم مشترک بهداشتی بین ایران و عراق به وجود بیاید که راه‌های انتقال را هموار کنیم چراکه پروتکل‌های بهداشتی در کشور خودمان داریم و آن کشور هم همین‌طور یک سری قوانین و پروتکل‌های خاص خود را دارد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر جایی مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت بتواند استارت این پلتفرم مشترک را بزند، می‌توان امیدوار بود که در بخش صادرات راه را برای ما باز شود؛ به این دلیل که نیمی از صادرات استان به این کشور برمی‌گردد این موضوع برای اتاق بازرگانی یک بحث حیاتی است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19448