printlogo


عضو مجلس خبرگان رهبری:
امربه معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین(ع) بود/ امروز بزرگترین معروف تقویت رهبری دینی در جامعه است
امربه معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین(ع) بود/ امروز بزرگترین معروف تقویت رهبری دینی در جامعه است
کد خبر: 19814
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) است، گفت: امروز بزرگترین معروف این است که همه مسئولان و دست اندرکاران نظام در راستای تقویت رهبری دینی جامعه تلاش کنند و انسجام و اتحاد را تقویت کنند تا اینکه همه ارزش ها الهی در جامعه حاکم شود.
آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: یکی از اهداف مهم نهضت پرشکوه عاشورای حسین ابن علی(ع) مسئله امربه معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: در رأس همه معروف ها که اساس و پایه رواج همه ارزش هاست مسئله امامت و رهبری است یعنی عالی ترین معروف این است که یک انسان شایسته، آسمانی و الهی عهده دار اداره امور بشر و جامعه اسلامی باشد و متقابلاً یکی از زشت ترین منکرات که اساس و پایه رواج همه زشتی ها و ظلم ها و بی عدالتی هاست این است که یک ستمگرخائن بر سرنوشت یک جامعه اسلامی و امت اسلامی مسلط شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به یکی از اهداف نهضت امام حسین(ع)، گفت: یکی از اهداف نهضت امام حسین(ع) این است که زمینه ای فراهم شود تا وجود مقدس حجت الهی، فرزند رسول خدا و یادگار امیرالمومنین یعنی حسین ابن علی(ع) مدیریت و رهبری جامعه وامت اسلامی را برعهده بگیرد که اگر امام حسین(ع) به این واقعیت دست پیدا می کرد بساط شرک، کفر، نفاق، ظلم و بی عدالتی برچیده می شد.
وی اضافه کرد: تمام تلاش امام حسین(ع) در نهضت این است که دست یک عنصر پلید، جبار، ظالم و ستمگری مثل یزید از بیت‌المال و جان مسلمین کوتاه شود.
حجت الاسلام حسینی خراسانی بیان داشت: اگر مسئله نماز، مبارزه با فساد مطرح است همه زیر مجموعه امامت است که اگر امامت برای شخصیتی مانند حسین ابن علی(ع) باشد همه ارزش ها در جامعه حاکم می شود.
وی ابراز داشت: امروز در سایه این انقلاب و به برکت زحمت های امام خمینی(ره) و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و خون مقدس شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم زمینه ای فراهم شد در کشور که یک عطری از خوی و خلق و اخلاق و ادب حسین ابن علی(ع)در جامعه ما مشام ها را و روح ها را مورد نوازش قرار دهد و بساط ظلم و ستم جباران برچیده و دست جنایتکاران و متجاوزان به جان و مال ملت از این کشور کوتاه شود.
امروز بزرگترین معروف تقویت رهبری دینی در جامعه است
این استاد حوزه ادامه داد: امروز بزرگترین معروف این است که همه مسئولان، کارگزاران و دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت رهبری دینی جامعه تلاش کنند و انسجام و اتحاد را تقویت کنند تا اینکه همه ارزش ها الهی در جامعه حاکم شود و عدالت و برابری انسانی پیدا شود و از سوی بساط هرچه ظلم ، خیانت، فساد و.. از بین برود.
وی تاکید کرد: ما امروز باید از مکتب حسین ابن علی(ع) که مکتب امربه معروف و نهی از منکر است استفاده کنیم.
حجت الاسلام حسینی خراسانی افزود: باید بزرگترین معروف که همان راه و آرمان های امام حسین(ع) که رهبری دینی است را مورد تقویت قرار دهیم تا در سایه آن همه ارزش ها الهی رواج پیدا کند و همه ارزش های یزیدی و معاویه برچیده شود.




انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19814