printlogo


قم فردا گزاش می دهد؛
چه کسی پاسخگوی خسارت‌های واردشده به تنها زمین والیبال ساحلی استان است؟
چه کسی پاسخگوی خسارت‌های واردشده به تنها زمین والیبال ساحلی استان است؟
کد خبر: 20338
در شرایطی که کشور با شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی روبرو است تنها زمین والیبال ساحلی استان با کم‌کاری‌هایی فراوانی به بهره‌برداری رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدمهدی حلوایی رئیس هیئت والیبال قم در برنامه سیمای ورزش استان عنوان کرد که ماسه‌های بادی موجود در تنها زمین والیبال ساحلی با خاک همراه بوده و ابعاد زمین اصلاً استاندارد نیست.
جمله‌ای که در ابتدا حساسیت‌برانگیز نیست اما این سؤال به ذهن متبادر می‌شود که این اتفاق عادی است و به‌صورت اتفاقی رخ‌داده است و یا مشکلات دیگری در پشت پرده می‌تواند با خود همراه باشد.

والیبال که به‌صورت گروهی در داخل سالن و یا در زمین‌های ماسه‌ای موسوم به ساحلی برگزار می‌شود که در رقابت‌های بین‌المللی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.
در استان قم نیز با توجه به استعدادهای فراوان در رشته‌های ورزشی مختلف انتظار این می‌رود که مسئولان امر ورزش و جوانان استان قم رشته‌هایی که دارای مدال‌های معتبر و جذاب هستند را بیشتر موردحمایت قرار دهند اما باوجود مدیریت در زیرساخت‌ها این اقدام تنها آرزویی دست‌نیافتنی می‌نمایند.
زیرساخت‌ها در استان قم روال خاصی را طی می‌کنند، یعنی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از یک مکان تخصصی ورزشی باید ماه‌ها و بلکه سال‌ها در انتظار بمانیم.
در استان قم با توجه به علاقه‌مندان فراوان ورزشی در رشته ورزشی والیبال ساحلی 2 زمین تخصصی ورزش‌های ساحلی راه‌اندازی شده است یکی مربوط به سازمان آتش‌نشانی در منطقه جمکران و یکی هم متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان قم است که در منطقه پردیسان واقع‌شده است.
زمینی که باید در ابعاد یک زمین فوتبال ساحلی با احتساب حاشیه‌های امن و منطقه حضور تماشاگر باید در نظر گرفت که زمینی با این ابعاد می‌تواند دو زمین والیبال ساحلی را در خود قرار دهد
اتفاقی که رئیس هیئت والیبال استان قم به آن اشاره کرد موردی بسیار حساس هم ازنظر امنیتی و هم ازنظر فنی است.
محمدمهدی حلوایی در برنامه تلویزیونی زنده که از سیمای نور در حال پخش بود با اشاره به وضعیت نامناسبی که در تنها زمین تخصصی والیبال ساحلی قم در حال اتفاق است گفت:
ماسه‌های این زمین باید به عمق 40 سانتی‌متر و به‌صورت خالص در این زمین قرار می‌گرفت اما این ماسه‌ها با خاک همراه بوده و بعد از مدتی زمین را نامناسب کرده است
رئیس هیئت والیبال استان قم که خود از فعالین این رشته درگذشته بوده و خود متخصص این رشته ورزشی بوده است اعلام کرد که بعد از رفت‌وآمدهای بسیار و پیگیری‌های فراوان این زمین که استفاده چندانی هم از آن نشده است باید به‌اندازه یک زمین والیبال تعویض شود که این خود متحمل هزینه‌هایی خواهد بود.

در سال‌های اخیر که مدیران کل ورزش و جوانان استان قم به‌صورت دوره‌ای تغییر کردند بسیاری از مسئولیت‌ها در این اداره کل تغییر کردند اما در این زمینه شخص حسین رضایی به‌عنوان معاون مالی این اداره کل که نامش در این برنامه نیز برده شد مسئول اصلی ساخت و راه‌اندازی و نگهداری از زیرساخت‌های ورزشی استان بوده و چندین سال است که این مسئولیت را به عهده دارد به همراه مسئول فنی اداره کل ورزش و جوانان مجید سامانی مسئول فنی مهندسی این اداره کل از مسئولین این نوع اتفاقات هستند و باید پاسخگوی این باشند که چطور یک پیمانکار توانسته در انجام‌وظیفه خود بدعهدی کند و کم‌فروشی را با این حجم بالا به‌دوراز چشم مسئولان و کارشناسان این اداره کل انجام دهد.
ورزش در قم مسیری را طی خواهد کرد که مسئولان آن ریل‌گذاری کرده باشند و اگر این ریل‌ها شکسته و آسیب‌دیده باشند شاید در ابتدا ظاهر را زیبا نشان دهند ولی در آینده‌ای نزدیک هزینه‌هایی که باید برای حمایت از قهرمانان و همگانی کردن ورزش در قم انجام داد را برای چندمین بار برای بازسازی اماکنی که چندین مرتبه افتتاح‌شده‌اند بکار برد.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20338