printlogo


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم:
سومین سوگواره اربعین با محوریت دانشگاه قم برگزار می شود
سومین سوگواره اربعین با محوریت دانشگاه قم برگزار می شود
کد خبر: 20394
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم با اشاره به اینکه حماسه اربعین امسال در فضای مجازی خواهد بود، گفت: سومین سوگواره اربعین با محوریت دانشگاه قم برگزار می شود و مهلت ارسال آثار تا 15مهرماه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام رضا نوروزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت اربعین در دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به اینکه هر کسی در قبال نهضت امام حسین(ع) وظیفه دارد، اظهار داشت: چندسالی است که زنده نگهداشتن قیام امام حسین(ع) با پیاده روی اربعین رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.
وی با اشاره به مکتب ثارالله تا بقیه الله، گفت: با توجه به شرایط و فضای امسال امکان پیاده روی زائران امام حسین از ایران به سمت کربلا وجود ندارد که این موضوع شور و حرارت خاصی در دل مومنین ایجاد کرده است مخصوصا دانشگاهیان که در این ایام فعالیت های بسیاری داشتند.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم بیان داشت: هر سال از دانشگاه ها کاروان های بسیاری درقالب کاروان های دانشجویی به سمت کربلا در اربعین حسینی حرکت می کردند اما امسال زمینه این سفر وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: امسال سوگواره اربعین با جدیت بیشتری با محوریت دانشگاه قم برگزار خواهد شد. البته این سوگواره دو سال در دانشگاه ایلام و چمران برگزار شده است .
حجت الاسلام نوروزی حماسه اربعین امسال به صورت غیر حضوری در بخش های ادبی، علمی و هنری برگزار خواهد شد، عنوان داشت: سومین سوگواره اربعین با محوریت دانشگاه قم در محورهای ادبی، هنری و علمی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این سوگواره دریافت آثار دانشگاهیان در خصوص اربعین و انتشار آنها می باشد.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم با اشاره به محورهای این سوگواره، گفت: این سوگواره در محور پژوهش با موضوعات کتاب، پایان نامه و مقاله؛ در محور ادبی با موضوعات شعر نو و کلاسیک، داستان، نمایش نامه، خاطره نویش و دلنوشته؛ در محور هنری با موضوعات عکس و اینفوگرافی، در محور چندرسانه ای با موضوعات پادکست، فیلم مستند و نماهنگ می باشد.
وی اضافه کرد: در این سوگواره اساتید، دانشجویان و کارکنان کل دانشگاه های کشور می توانند شرکت کنند.در این سوگوراه بخش ویژه ای برای زنده نگهداشتن شهادت و مقاومت با عنوان سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس هم در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه مهلت ارسال تا پانزدهم مهرماه است، گفت: داوری اثرها به محض دریافت شروع می شود و داوری آثار با داوران ملی است.
وی خاطرنشان کرد: اختتامیه این سوگواره در اواخر ماه صفر برگزار خواهد و تمام محورها و آئین نامه ها در سایت درج شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم با اشاره به اینکه باید از معارف دینی در هنر استفاده کنیم، گفت:هر سال دانشگاه ها درپیاده روی اربعین حماسه ایجاد می کردند که امسال این حماسه در فضای مجازی خواهد بود.
وی تصریح کرد: محورهای اصلی سوگواره، بحث اربعین است اما موضوعاتی با محور قیام امام حسین(ع) و مقاومت هم پذیرفته می شود.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20394