printlogo


رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان قم:
مشکلات صدور کارت بازرگانی باید رفع شود/کاهش 24درصد صادرات در سه ماه اول سال جاری
مشکلات صدور کارت بازرگانی باید رفع شود/کاهش 24درصد صادرات در سه ماه اول سال جاری
کد خبر: 20475
رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان قم بیان داشت: با توجه به عدم صدور کارت بازرگانی و معلق شدن این کارت ها آسیب های بسیاری به تولید و صادرات وارد شده است که باید هرچه سریعتر مشکلات صدور کارت بازرگانی رفع شود.
 ابوالفضل خاکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به انتظار اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی در شرایط امروز تحریم و کرونا، اظهار داشت: با توجه به مشکلات حاکم بر کشور که براساس تحریم ایجاد شده است و شرایطی که کرونا به وجود آورده است انتظار داریم سازمان های مربوطه با فعالان اقتصادی همراهی بیشتری داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به کارت های بازرگانی،ادامه داد:معلق شدن کارت های بازرگانی لطمه بسیاری به واحدهای تولیدی وارد می کند.
رئیس اتاق بازرگانی قم افزود: برخی از واحدهای تولیدی بزرگ استان به صورت ورود موقت، مواد اولیه را وارد و سپس بعد از تولید، کالای خود را صادر می‌کنند با تعلیق کارت بازرگانی، یا کالای وارداتی آنها در گمرک ترخیص نمی شود و یا کالای صادراتی آنها معطل مانده است.
وی اضافه کرد: برای اولین بار در دنیا صدور کارت بازرگانی به شیوه ای که اخیرا در کشور ما تعریف شده عمل میشود که اجرای این رسالت بر دوش اتاق بازرگانی استان هاست.
خاکی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما بیش از دو ماه است که اختیارات اتاق‌های بازرگانی تمام استانها در این خصوص کمرنگ شده است.
وی بیان داشت: عدم وجود زیرساخت ها توسط سازمان توسعه تجارت که اخیراً مانع صدور کارت توسط اتاق‌های بازرگانی کل کشور شده است باید هرچه سریعتر رفع گردد. این سامانه بیش از دو ماه است که صدور و تمدید کارت بازرگانی را متوقف کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی قم در خاتمه تاکید کرد: وجود این مشکلات باعث کاهش 24درصدی صادرات در سه ماهه اول سال شده است.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20475