printlogo


هزینه 30میلیارد تومانی شهرداری در مجموعه باغ موزه
هزینه 30میلیارد تومانی شهرداری در مجموعه باغ موزه
کد خبر: 20616
معاون خدمات شهری شهرداری قم از هزینه 30میلیارد تومانی شهرداری در مجموعه باغ موزه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید امیر سامع ظهر امروز در نشست رسانه‌ای که همزمان با هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه افتتاح باغ موزه دفاع مقدس از پروژه های مهم است، اظهار داشت: باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک ساختمان به‌عنوان مرکز فرهنگی دارد که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد شده و یک مجموعه بوستان که شهرداری کار ساخت آن را به عهده گرفته است.

وی ادامه داد: این باغ موزه در32 هکتار قرار دارد که پنج هکتار محوطه ساختمان باغ‌موزه توسط شهرداری شکل گرفت است و فضای ۲۷۰ هزار مترمربعی بوستان از ورودی میدان مفید تا مجاورت ارتفاعات شهرک قدس به موازات بلوار شهید آوینی امتداد خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه فاز نخست این بوستان هفته گذشته به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: در فاز نخست روشنایی، شبکه معابر، آب‌نمای میدان اول، ابنیه و فضای سبز به اتمام رسیده است که در کنار برکه در حال احداث این مجموعه زیبایی این مسیر را چند برابر خواهد کرد.

وی بیان داشت: این بوستان از نظر شرایط جغرافیایی ناهمواری و مباحث توپوگرافی شرایط خوب و زیبایی دارد و تمام خدمات لازمی که در این بوستان باید برای مردم در نظر گرفته شود، پیش‌بینی‌شده است.

سامع با اشاره به هزینه ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری برای این پروژه افزود: بوستان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مجموعه موزه یک مجموعه کاملاً فرهنگی و تفریحی برای خانواده‌های شهر قم ارائه می‌کند.

وی در مراسم افتتاح مجموعه بوستان عترت و سالن مدیریت بحران و اسکان اضطراری گفت: در شهر قم از سال‌های قبل یک سری سالن اسکان اضطراری و خدمات بحران ایجاد شده بود که الآن برای مناطق دو، سه، چهار، پنج و هشت این سوله‌ها احداث‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: این مراکز تجهیز می‌شوند تا اگر اتفاق بحرانی مانند سیل و زلزله رخ داد بتوانند خدمات لازم را به مردم آن منطقه بدهند و در شرایط عادی هم برای مسائل فرهنگی و ورزشی استفاده خواهند شد.

وی با اشاره به رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، ادامه داد: در نوبت‌های بعد هم باز تجهیزاتی برای این سازمان خریداری خواهد شد.

سامع شهر را موجودی زنده دانست که نیاز به خدمات مختلف دارد و بیان داشت: پایداری در توسعه شهر و الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی شهرها همین را بیان می‌کند که اقدامات شهرداری نمی‌تواند به پروژه‌های صرف عمرانی محدود شود و باید شهری بسازیم تا شهروندان از حضور در آن لذت ببرند.

وی افزود: ما هر قدر بتوانیم بسته فرهنگی و گردشگری را در قم تکمیل کنیم، حضور زائران در قم شرایط بهتری برای اقتصاد شهری ایجاد خواهد کرد و تأثیر مثبتی در اقبال زائران به شهر قم خواهد داشت.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20616