printlogo


نفتکش حامل سوخت ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد
 نفتکش حامل سوخت ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد
کد خبر: 20638
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از بلومبرگ، به رغم تحریم‌های ظالمانه واشنگتن، امروز (دوشنبه) اولین نفتکش از مجموع سه نفتکش حامل سوختِ ایرانی وارد حریم آب‌های ونزوئلا شد.

به نوشته این خبرگزاری اولین نفتکش ایران با نام فارست (Forest) به همراه پرچم ایران وارد حریم آبی ونزوئلا شده است. این نفتکش در غرب آسیا بارگیری شده و بدون ایجاد مزاحمتی وارد آب‌های ونزوئلا شده است.

این پایگاه خبری همچنین گفته است بر اساس ردیابی‌هایی که به دستش رسیده، نفتکش ایران در حال حاضر مسیر خود را به سمت پالایشگاه بندری «ال پالیتو» (El Palito) ادامه می‌دهد.

بلومبرگ همچنین در این باره نوشت: «یکی از سه نفتکش ایران مقدار زیادی سوخت به ونزوئلا می‌رساند و هدف آن نیز تقابل و تضعیف تلاش‌های آمریکاست.»

به تازگی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد کاراکاس در حال تدوین قانون جدیدی است که به غلبه بر تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه این کشور کمک خواهد کرد.

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، یک نظرسنجی جدید انجام خواهد شد تا مشخص شود که بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا چه آسیب‌هایی دیده اند. مادورو اظهار کرد، قانون جدید شامل تدابیری خواهد بود که تأثیرات منفی اقتصادی، مالی و اجتماعی تحریم‌های ایالات متحده را کاهش می‌دهد.

دولت آمریکا هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهاد‌های مرتبط با برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی متعارف ایران از جمله وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اعلام خبر تحریم رئیس جمهور ونزوئلا گفت نیکلاس مادورو به دلیل تقویت روابط با ایران تحت تحریم قرار می‌گیرد.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20638