printlogo


مدیر کل سهامی بیمه ایران استان قم:
رسالت اصلی بیمه ایران تامین امنیت و آرامش برای مردم است/98درصد پرداخت خسارت مربوط به خودرو است
رسالت اصلی بیمه ایران تامین امنیت و آرامش برای مردم است/98درصد پرداخت خسارت مربوط به خودرو است
کد خبر: 21405
مدیر کل سهامی بیمه ایران استان قم با اشاره به اینکه 98درصد پرداخت خسارت مربوط به خودرو است، گفت:رسالت اصلی بیمه ایران تامین امنیت و آرامش برای مردم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی قطبی راوندی  ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال وارد هشتادوششمین سال تاسیس بیمه ایران خواهیم شد، اظهار داشت: از سال 1314 بیمه ایران افتتاح شد و در آن سال فقط بیمه ایران داخلی بود و مابقی بیمه ها خارجی بودند.
وی افزود: پانزدهم آبان ماه سال 1314 روز صنعت بیمه می باشد و در آن روز اولین بیمه ای که صادر شد بیمه آتش سوزی بود.
فعالیت با 132نمایندگی
مدیر کل سهامی بیمه ایران استان قم با اشاره به اینکه از سال 1326 بیمه ایران در قم فعالیت خود را آغاز کرد، گفت:132 نماینده حقیقی، حقوقی و کارگزاری در حال فعالیت می باشند که دو شعبه هم در قم داریم.
وی اضافه کرد: چارچوب فعالیت بیمه ایران در بیمه های زندگی و غیر زندگی مانند بیمه عمر، حوادث، اشخاص، اتومبیل، باربری، مسئولیت و مهندسی است.
قطبی راوندی با اشاره به اینکه تنها شرکت بیمه ای دولتی در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بیمه ایران این است که در زمان دفاع مقدس که هیچ بیمه ای حاضر به فعالیت نبود کل خلیج فارس را تحت پوشش بیمه ای خود قرار داد.
حضور در تمام عرصه های کشور
وی عنوان داشت: اکثر پروژه های ملی و بزرگ مانند پتروشیمی، نفت و گاز، هواپیمایی و... تحت بیمه ایران هستند. البته بیمه ایران در بخش خارجی هم فعالیت می کند و با بیمه های معتبر دنیا همکاری خوبی دارد.
مدیر کل سهامی بیمه ایران استان قم بااشاره به اینکه در مناطق آزاد هم فعالیت داریم، ابراز داشت: در شرایط خاص امروز دو عامل کرونا و تحریم ها بر روی اقتصاد تاثیر بسیاری داشته است و بسیاری از کسب و کار ها تعطیل شده است.
وی ادامه داد: بیمه ایران اولین بیمه ای بود که تحریم شد که با تلاش و راهکاری هایی این تحریم ها دورزده شدو همچنان به فعالیت خودمان ادامه می دهیم.
رسالت اصلی بیمه ایران تامین امنیت و آرامش برای مردم است
قطبی راوندی با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما تامین امنیت و آرامش برای مردم است، گفت: در حوادث تنها مسئله ای که می تواند برای افراد آرامش داشته باشد بیمه نامه است.امروز اکثر اتومبیل ها دارای بیمه هستند اما بسیاری از منازل بیمه ندارند که دولت در حال پیگیری بیمه همگانی حوادث است.
وی در ادامه با اشاره به  راه اندازی سامانه اطلاعات رانندگان پرخطر و حادثه آفرین، گفت: همچنین سامانه‌ای با مشارکت دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از کلاه‌برداری و صحنه‌سازی تصادفات در قم در حال تدوین است.
98درصد پرداخت خسارت مربوط به خودرو است
مدیر کل سهامی بیمه ایران استان قم با اشاره به سهم پرداخت خسارت در بیمه خودرو، گفت: سال گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان حق بیمه در بیمه ایران استان قم دریافت و ۱۱۷ میلیارد تومان خسارت پرداخت شد که ازاین‌بین ۱۰۴ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد خسارت‌ها مربوط به بخش اتومبیل بوده‌است.

وی تصریح کرد: سال ۹۸، ۸۰۱ هزار فقره بیمه‌نامه در قم صادر و ۲۸ هزار فقره پرونده پرداخت خسارت تشکیل شد.

قطبی راوندی بیان داشت: درشش ماه اول سال جاری، ۹۶ میلیارد تومان حق بیمه در این استان دریافت و ۵۶ میلیارد تومان خسارت پرداخت‌شده که ۳۷ میلیارد تومان از خسارت‌های پرداختی در بخش خودرو بوده است.
وی افزود: در شش ماه ابتدای امسال درمجموع ۴۱۹ هزار فقره بیمه‌نامه در قم صادرشده و ۹ هزار و ۷۰۰ پرونده خسارت هم تشکیل‌ شده‌است.
رشد 41درصدی حق بیمه استان در سال جاری
مدیر کل سهامی بیمه ایران استان قم با اشاره به اینکه میزان رشد حق بیمه استان قم در سال جاری ۴۱ درصد بوده‌است، تاکید کرد: در سال‌جاری برای ۵ فرد بیمه‌ شده قمی خسارت‌های بالای یک میلیارد تومانی پرداخت ‌شده‌است.

وی گفت: سال گذشته از ۳۹۵ نفر فوتی تصادفات رانندگی قم، ۱۹۵ نفر فوتی معادل ۶۵ درصد خسارت‌ها را بیمه ایران متحمل شده که ۴۲ نفر از آنها را عابران پیاده تشکیل داده‌است.

قطبی راوندی افزود: در سال گذشته همچنین بیمه ایران برای ۲۰ موتورسیکلت‌سوار فوت‌شده خسارت پرداخت کرده‌است. امسال برای ۳۶ فوتی تصادفات رانندگی در بیمه ایران استان قم خسارت پرداخت‌شده است.

بیشتر تصادفات در حاشیه جاده رخ می دهد
وی ادامه داد: اکثر تصادفات رخ‌داده در قم در حاشیه آزادراه‌ها و بزرگراه‌هاست همچنین اصلاح نقاط کور و حادثه‌خیز می‌تواند آمار فوتی و تصادفات را در قم کاهش دهد.

مدیرکل سهامی بیمه ایران استان قم افزود: بلوار مرجعیت قم  در سال ۹۸ بیشترین میزان تصادفات و فوتی‌ها را داشت که با اصلاح نقاط حادثه‌خیز و نصب دوربین میزان تصادفات در آن به شدت کاهش‌یافته است.

وی گفت: با افزایش نرخ خودرو در کشور از ابتدای سال جاری، مالکان آنها باید مابه‌التفاوت حق بیمه خود را تکمیل کنند تا در بروز سانحه بیمه بتواند خسارت کامل را به آنها پرداخت نماید.

قطبی راوندی اظهار کرد: از ابتدای آذرماه سامانه "شاهکار"  برای مطابقت بین بیمه‌نامه و شماره ملی به‌ویژه در تصادفات راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی خواهد شد.

وی ابراز داشت: طرح بزرگ تحت پوشش قرار دادن تمام منازل مسکونی استان در برابر آتش‌سوزی با همکاری استانداری قم در حال پیگیری است.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21405