printlogo


استاندار قم:
مراجع در ساخت بیمارستان پیش قدم هستند
 مراجع در ساخت بیمارستان پیش قدم هستند
کد خبر: 21739
استاندار قم با اشاره به پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان تازه تاسیس امیرالمومنین(ع) قم گفت: مراجع در قم در مسئله ساخت مراکز درمانی پیش قدم هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه افتتاح بیمارستان امیرالمومنین علیه السلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام پیک بیماری کرونا فرصتی پیدا کردیم که در اوج بحران با حمایت های دولت و مجلس و پیگیری هایی که مدیریت استان قم انجام داد خوشبختانه بیمارستان امیرالمومنین علیه السلام افتتاح شد.

 وی بیان داشت: با توجه به شرایط بیماری کرونا بیمارستان امیرالمومنین علیه السلام به بیماران کرونا خدمات ارائه خواهد داد در استان قم به علت وجود مراجع بزرگ که در مسئله بیمارستان سازی پیش قدم هستند اتفاقات خوبی رخ داده است.

 سرمست ادامه داد : مراجع قم چه آنها که در قید حیات هستند و چه آنها که از دنیا رفتند همیشه منشا خیر و برکت برای قم بودند به ویژه بیت حضرت آیت الله خوانساری که این موقوفه را انجام دادند.

 استاندار قم خاطرنشان کرد:  پروژه های بیمارستانی نیز ادامه خواهد داشت و آنها را پیگیری خواهیم کرد از جمله بیمارستان خاتم و در این زمینه کارگروه ویژه‌ای را تشکیل دادیم که به صورت مستمر این مسئله را پیگیری کنند تا بتوانیم مسئله ساخت مراکز درمانی در قم را توسعه دهیم.

 وی بیان داشت: با وجود شرایط کرونا پروژه‌های هستند که با جدیت در حال انجام هستند تا زودتر به اتمام برسند.

خاطر نشان می شود کلنگ احداث بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) سال ۹۴ بر زمین زده شد و این مجموعه درمانی با ۲۲۰ تخت، در ۹ طبقه احداث‌ شده است.

مرکز درمانی امیرالمومنین در محوطه مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی با ۲۱ هزار مترمربع زیربنا احداث شده‌، و دارای پد بالگرد بر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی ازجمله تصویربرداری، سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه و داروخانه است. 

پیش از شیوع کرونا این بیمارستان بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزکی داشت که با توجه به آغاز با شیوع ویروس کووید ۱۹ و تکمیل ظرفیت تمام بیمارستان های قم، بهره برداری از این مرکز درمانی برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در دستور کار قرار گرفت و در این راستا ۶۰۰ میلیارد ریال توسط دولت به دانشگاه علوم پرشکی قم برای تکمیل این بیمارستان تخصیص یافت.

محسن خداپرست
انتهای پیام/150


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21739