printlogo


حریت و آزادگی از خصوصیات شهیدزین الدین بود
حریت و آزادگی از خصوصیات شهیدزین الدین بود
کد خبر: 21869
یادواره شهید زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم با خاطره گویی همرزمانش شهید در گلزاری شهدای قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،یادواره شهید زین‌الدین فرماندهان و شش هزار شهید استان قم شامگاه سه‌شنبه ۲۷آبان ماه همزمان با سالگرد شهادت شهید زین الدین در سالن امام خامنه ای گلزار شهدای علی بن جعفر علیه السلام قم برگزار شد.

 این مراسم  به علت تبعیت از وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا عکس سنوات گذشته بدون حضور عموم مردم برگزار شد در این مراسم سردار شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم، حجت‌الاسلام  اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قم، احمد حاجی‌زاده دبیر کنگره ملی شهدای استان قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش قم، امیر اسدی نماینده ارتش در قم، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و برخی از خانواده معظم شهدا حضور داشتند.

سردار احمد فتوحی  در مراسم بزرگداشت شهید زین الدین اظهار داشت: پاییز سال 58 با شهید زین الدین آشنا شدم، این شهید والامقام دارای خضوصیات و ویژگی های مودرتوجهی بود در دوران فرماندهی شهید زین الدین در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتم.

همرزم شهید زین الدین خاطر نشان کرد: حُریت و آزادی از خصوصیات بارز شهید زین الدین بود و تاکید داشت ما داعیه این را داریم که اسلام مهدوی باید بر کل جهان حاکم شود این شهید بزرگوار می گفت هرچقدر مقاومت و ایستادگی کنیم به همین میزان کفر به سمت نابودی می رود، می خواهیم به دشمن حمله کنیم که ایثار و شجاعت می خواهد و باید مواره به یاد خدا باشیم.

فتوحی ادامه داد: شهید زین الدین در تاریخ 3 مردادماه سال 63 نامه ای نوشته است که باید با نیروهای جنگی مشورت گرفته شود و سپس تصمیم قطعی گرفته شود شهید زین الدین در بخشی دیگر از نامه اش تاکید می کند که تا آخر ایستاده ایم و با قاطعیت در برابر دشمن مقاومت می کنیم.

سرهنگ پاسدار ابوالقاسم عمو حسینی از همرزمان شهید زین الدین نیز در این مراسم گفت: سردار زین الدین برای رضای الهی فعالیت می کرد و بر این موضوع تاکید داشت ،زین الدین مفسر و استاد قرآن کریم و از مصادیق شیزران روز و عابدان شب و عارف و عابد به تمام معنا و اقیانوس ادب و معرفت بود شهید زین الدین در زمینه جنگ دارای نظریات مهم بود و پیش از اینکه خود را فرمانده بداند مسئول می دانست.


وی گفت:  شهید زین الدین به مدت سه شب نخوابیده بود و در شب چهارم خواب بر ایشان مسلط شده بود و به خود فشار می آورد وموهایش را در دست می گرفت من و شهید صادقی و حاج احمد فتوحی و شهید زین الدین در عملیات محرم در کنار یکدیگر بودیم که به مدت 20 دقیقه خواب بر چشمان شهید زین الدین آمد و با ناراحتی به بیرون رفت و سپس بازگشت و ناراحتی از چهره ایشان مشهود بود که شهید صادقی گفت علت ناراحتی شهید زین الدین این بود که مدت کوتاهی خوابیده است.
انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21869