printlogo


نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در میزگرد مصوبات سفر رهبری به قم:(2)
برخی مدیران بخشی از مناطق استان را به رسمیت نمی شناسند / امکانات و توسعه یافتگی در مناطق خاص محدود شده است
برخی مدیران بخشی از مناطق استان  را به رسمیت نمی شناسند /  امکانات و توسعه یافتگی در مناطق خاص محدود شده است
کد خبر: 22197
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مصوبات ریالی سفر رهبری اجرا شده اما هدف اصلی محقق نشده است، گفت: ما بعضا مدیرانی در استان داریم که بخشی از مناطق استان را به رسمیت نمی شناسند و همین مسئله موجب عدم توسعه متوازن در استان شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن بختیاری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در میزگرد بررسی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، اظهار داشت: ما بعضا مدیرانی در استان داریم که بخشی از مناطق استان را به رسمیت نمی شناسند، هنوز هم اعتقاد دارند که نیروگاه و شاه ابراهیم نباید مورد توجه قرار بگیرد، هنوز هم نگاه این سمت رودخانه و آن سمت رودخانه ای دارند.
عضو شورای شهر تصریح کرد:  براساس مصوبات سفر رهبری اعلام شده است که فلان مبلغ به سرانه فضای سبز تخصیص داده شود که بعد از 10سال می بینیم در منطقه ای سرانه 20متر و در منطقه دیگر زیر4متر است  یا در بحث بافت فرسود که بیشتر در مناطق آذر و چهارمردان است هنوز اقدامات قابل توجهی انجام نشده است.
مصوبات ریالی سفر رهبری اجرا شده اما هدف اصلی محقق نشده است
وی ابراز داشت: مصوبات سفر از نظر ریالی اجرایی شده است اما آن هدفی که وجود داشته است محقق نشده است که اصل آن هدف گذاری توسعه متوازن بوده است.
بختیاری با اشاره به اینکه آنچه که ما همیشه برای مدیریت شهر نیاز دارم توسعه متوازن است، گفت:  ما اگر میخواهیم یک شهر آباد و با جایگاه واقعی داشته باشیم با این رویکر حرکت کنیم، نمی شود شهری منطقه ای به نام سالاریه داشته باشد و منطقه ای به نام نوبهار ، شهرک فاطمیه، زندآباد داشته باشد این مشخص است که کار به خوبی انجام نشده است.
وی ادامه داد: در بخش هایی از شهر توسعه زیر ساخت نداشته ایم، چرا کسانی که در حوزه ساخت و ساز مسکن فعال هستند همه در یک نقطه در حال ساخت و ساز هستند، مشخص است ما تعداد تراکم و طبقات را در بخشی از شهر خوب مطرح کرده ایم که آنجا شده است نقطه توسعه و  بافت فرسوده و حاشیه شهر تبدیل به نقاط محروم شده است.
برخی زیرساخت ها در مناطق خاص ساخته می شود
عضو شورای شهر با اشاره به مجموعه های دولتی، گفت: مجموعه های دولتی زیر ساخت های توسعه را صرفا در نقاط خاصی قرار داده اند مشخص است که عمدتا از اقشار مرفه بوده اند. چرا در محله ای خاص چندین استخر وجود دارد که تعدادی خصوصی و تعدادی وابسته به اداره ورزش و جوانان ، حوزه و.. است بعد در منطقه ای مانند منطقه  6 با 240هزار نفر جمعیت یک استخر هم وجود ندراد.
وی ادامه داد: مشخص است که چیزی به نام محرومیت زدایی و توسعه متوزان وجود ندارد و همه این ها فقط یک شعار است و عملا چنین اتفاقی رخ نداده است. در این خصوص حتی می توانیم به سرانه درمانی هم اشاره کنیم که از این موارد مثال های متعددی می توانیم نام ببریم.
باید مطالعاتی در خصوص سطح توسعه یافتگی مناطق انجام شود
بختیاری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک رویکرد منطقی در مدیریت شهر بر اساس منویات رهبری داشته باشیم باید یک بررسی و مطالعات مناسبی انجام دهیم. در این مطالعات باید سطع توسعه یافتگی بخش های مختلف شهر مشخص شود.
وی افزود: باید مشخص شود کدام مناطق شهر دچار نقص و کمبود هستند تا برآن اساس و کمبود ها تعریف پروژه ها انجام شود. به عنوان مثال باغ پرندگان افتتاح شد و مسئول مربوط در سخنرانی می گوید توسعه متوزان، حال این سوال پیش می آید آیا این بوستان نمی توانست در محدوده بوستان جوان باشد.
عضو شورای شهر گفت: ما اگر بخواهیم هدف گذاری های رهبری اجرایی شود باید این مطالعات تعیین سطح توسعه یافتگی را انجام دهیم.
حرکت برخی امکانات و توسعه یافتگی به سمت مناطق خاصی از شهر
وی ادامه داد: روند توسعه شهر بازهم به سمت و سوی مشخصی در حال رفتن است در دوره های قبل این طراحی انجام گرفته است، امکانات شهر همه به یک سمت خاصی طراحی شده است.
بختیاری افزود: توسعه شهر در شهرک قدس و زین الدین براساس مطالعات نقاط زلزله خیز بسیار خطرناک است چرا که این مناطق بر روی گسل است اما اصلا به این مسائل توجه نشده است.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22197