printlogo


یادداشت؛
سواد رسانه‌ و فیک نیوزها
سواد رسانه‌ و فیک نیوزها
کد خبر: 22264
روزانه میلیون‌ها پیام در این گونه صفحات منتشر و بازنشر داده می‌شود که نشان دهنده بی حد و اندازه بودن این نوع پیام‌ها است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این روزها دنبال کردن خبرها برای مردم راحت‌تر شده است، به‌طوری‌که نیازی نیست برای اطلاع یافتن از اخبار به کیوسک‌های روزنامه‌فروشی بروند، یا تلویزیون خود را روشن کنند و یا این‌که از طریق وب به خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری مراجعه کنند.
اخبار به‌سرعت و سریع از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیارشان قرار می‌گیرد اما آیا همه اخبار درست است؟
بسیاری از کانال‌ها و صفحاتی که در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار می‌کنند به‌هیچ‌عنوان معتبر نبوده و حتی بعضاً اخباری دروغ و شایعات را منتشر می‌کنند که در برخی زمان منجر به خودکشی و ... می‌شود.
روزانه میلیون‌ها پیام در این گونه صفحات منتشر و بازنشر داده می‌شود که نشان دهنده بی حد و اندازه بودن این نوع پیام‌ها است.
نکته مهم دیگر این‌که بسیاری از دشمنان نظام نیز در پشت پرده قرار دارند و اقدام به شایعه‌پراکنی و شانتاژ خبری می‌کنند که باید مردم و شهروندان این مهم را بدانند.
البته کشورهای مختلف دنیا در این زمینه پیشگام بودند و شهروندان و خانواده‌ها را از خطراتی که این گونه شبکه‌های اجتماعی دارند، مطلع کرده‌اند.
در واقع آموزش سواد رسانه‌ای و نحوه‌ای استفاده از شبکه‌های اجتماعی موضوع مهمی است که این کشورها به آن پرداخته‌اند اما همچنان در کشور ما مغفول مانده است.
به عبارت ساده‌تر تنها راه شناخت این فیک نیوزها و اقدام عملی در برابر آن‌ها بالا بردن دانش و سواد رسانه است و که این مهم نیز نیازمند عزم جدی مدیران و مسئولان دارد.
به عبارت ساده‌تر بالا بردن سواد رسانه‌ای و آگاهی دادن به شهروندان به خصوص والدین نکته مهمی است که قطعاً باید در سرلوحه کارها قرار بگیرد.
چراکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی در جهان باید در حفظ و صیانت از فرهنگ ایرانی و اسلامی اقدامات لازم را انجام دهد.


محمدی فعال رسانه


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22264