printlogo


نگاهی به روزهای زرد کرونایی در قم؛
تعداد بیماران کرونایی در قم همچنان سه‌رقمی است / ساده‌انگاری بلای جان شهروندان قمی
تعداد بیماران کرونایی در قم همچنان سه‌رقمی است / ساده‌انگاری بلای جان شهروندان قمی
کد خبر: 22837
تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های قم همچنان سه‌رقمی است که نشان می‌دهد این بیماری را باید بیش‌ازپیش جدی گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا در روزهای اخیر در استان قم به میزان خوبی کاهش پیدا کرده است اما این پایان کار نیست  و نباید حتی برای یک‌لحظه هم که شده این بیماری را نادیده گرفت.
در همین زمینه محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان بودیم اما نباید این موضوع موجب ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون 167 نفر در بیمارستان‌های قم بستری هستند، ادامه داد: دیروز بازهم  ۲۴ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.
قدیر اضافه کرد: از این تعداد ۱۸ نفر در بخش‌ها و تحت‌نظر اورژانس بیمارستان بستری شدند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه یک نفر کرونا مثبت نیز دیروز جان خود را از دست داد.
اغلب شهروندان قمی در کنار مسئولان
بیژن سیلمان پور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم نیز رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم را خوب عنوان کرد و گفت: از اول آذرماه تاکنون هم‌زمان با اجرای محدودیت‌های کرونایی، نهایت همکاری توسط شهروندان استان قم صورت گرفت و به‌ندرت دستورالعمل‌های بهداشتی نقض شد.

بیژن سیلمان پور افزود: به طور میانگین همراهی مردم با دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا ۸۵ درصد بود که نشان‌دهنده اعتماد مردم به‌نظام است.

وی اضافه کرد: درعین‌حال ممکن است این محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها برای برخی زیان‌بار بوده باشد، ولی برای حفظ و بهبود شرایط باید اعمال شود و امیدواریم به وضعیت سفید برسیم.

وی با تأکید بر این‌که وضعیت موجود را عادی نپنداریم و برای مردم عادی جلوه نکنیم، ادامه داد: شرایط کنونی شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، به قرمز تغییر وضعیت خواهد داد که تلاش می‌کنیم این وضعیت را در جهت مثبت به‌پیش ببریم.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت هیچ شهری در کشور قرمز نیست که این مسئله اقدامی بزرگ، خوشحال‌کننده و دستاوردی برای نظام است که نشان‌دهنده اهمیت انسجام وحدت در حل مشکل می‌باشد.

وی تصریح کرد: با وجود این‌که وضعیت برخی شهرها زرد بود، ولی اعلام نشد؛ این مسئله تصمیم مناسبی برای مدیریت شب یلدا بود.

وی همچنین با اشاره به این‌که قم یکی از استان‌هایی است که بیشترین تقاضا را برای گرفتن برگه تردد دارد، بیان کرد: باتوجه‌به این‌که قم نزدیک استان تهران و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است و روزانه تعداد زیادی تردد به استان تهران صورت می‌گیرد، به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شد که قم نیز مانند البرز با تهران یکپارچه دیده شود؛ ولی این مسئله مورد قبول ستاد ملی کرونا قرار نگرفت.

ساده‌انگاری بزرگ‌ترین آفت روزهای زرد کرونایی

در این میان بسیاری از کارشناسان ساده‌انگاری بیماری کرونا از سوی مردم در وضعیت زرد و سفید را یکی از عوامل اصلی در بازگشت به وضعیت‌های قرمز و نارنجی عنوان می‌کنند که باید در این زمینه هم رسانه‌ها و هم خودم مردم دقت نظر کافی را داشته باشند.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22837