printlogo


قم فردا گزارش می دهد؛
لبیک مردم قم به ندای رهبری / افزایش 98 درصدی کمک های مردم قم به کمیته امداد
لبیک مردم قم به ندای رهبری / افزایش 98 درصدی کمک های مردم قم به کمیته امداد
کد خبر: 22937
مردم ولایت‌مدار و انقلابی قم همواره در عمل به توصیه‌های رهبری پیشگام بوده و این مهم را در کمک به محرومین به‌خوبی نشان دادند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیماری کرونا در یک سال گذشته تقریباً همه کشورهای دنیا را درگیر کرده است، اتفاقی که موجب شده است بسیاری از مشاغل تعطیل شوند و یا این‌که فعلاً امکان فعالیت نداشته باشند.
در چنین شرایطی بیشترین آسیب به قشر محروم و کم‌درآمد جامعه وارد می‌شود به‌طوری‌که در کشورهایی مانند آمریکا شاهد صف کشیدن مردم فقیر برای دریافت یک پِرس غذای گرم هستیم.
در این میان وضعیت در کشورمان متفاوت است چرا که مردم ایران اسلامی با بهره‌مندی از سیره اهل‌بیت (ع) و هدایت‌ها و توصیه‌های رهبر انقلاب به‌خوبی می‌دانند در چنین شرایطی چه کاری را انجام دهند.
21 فروردین‌ماه امسال بود که رهبر معظم انقلاب در سخنانی بیان داشتند: رمضان، ماه انفاق است، ماه ایثار است، ماه کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ی خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت. ما برای اینکه ارادتمان به امام زمان ثابت بشود، بایستی صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعة مهدوی را خودمان به وجود بیاوریم که عرض کردیم، جامعه‌ی مهدوی، جامعه‌ی قسط و عدل است و جامعه‌ی عزّت است، بعد از این بیانات رهبری بود که موج عظیمی در کشور برای کمک به افراد کمک درآمد و آسیب دیده از کرونا به وجود آمد و صحنه های بسیار زیبایی رقم خورد.


البته کمک‌رسانی مردم ایران اسلامی به همین‌جا ختم نشد چرا که شاهد افزایش کمک‌های مردم به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد نیز بودیم به‌طوری‌که امسال در مقایسه با سال گذشته میزان کمک‌های مردم افزایش‌یافته است.

افزایش 98 درصدی کمک های مردم قم به کمیته امداد
در این میان مشارکت مردم قم تقریباً دوبرابر بوده است موضوعی که سید محمد رضا میره ‌ای معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم نیز آن را تایید کرده و می گوید: مردم استان در هشت ماه نخست سال جاری 75 میلیارد و 900 میلیون تومان به کمیته امداد کمک کردند و شاهد رشد 98 درصدی کمک‌های مردم استان قم به این نهاد در هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.


وی ادامه می دهد: مردم استان در هشت ماه نخست سال جاری مبلغ 10 میلیارد و 300 میلیون تومان صدقه دادند که رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت، همچنین کمک‌های مردم استان قم در بخش مبتنی بر نیاز در این مدت 42 میلیارد تومان بود که رشد 140 درصدی نسبت به هشت ماه نخست سال گذشته داشت.
باید گفت مردم ولایت‌مدار و انقلابی خود همواره در مسیر همدلی و نوع دوستی قدم برداشته اند و ثابت کرده اند که کمک به نیازمندان در اولویت کارهای خودشان قرار دارد.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22937