printlogo


در حاشیه روزهای زرد کرونایی در قم ؛
کرونا همچنان زنده است/ 112 بیمار کرونایی مهمان بیمارستان های قم
کرونا همچنان زنده است/ 112 بیمار کرونایی مهمان بیمارستان های قم
کد خبر: 23181
تعداد اندکی از شهروندان قمی درحالی‌که کرونا را شوخی دانسته و از زدن ماسک خودداری می‌کنند اما برخلاف این نظر آن‌ها کرونا همچنان زنده است و کافی است سری به بیمارستان‌های شهر زده شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیماری کرونا روزهای آرامی را در کشور سپری می‌کند و در این میان در شهر قم نیز فعلاً آمارها حکایت از کاهش بیماران مبتلا به این بیماری را دارد اما آیا کرونا تمام شده است؟

شهروندان و تفکرات اشتباه


در این میان مردم برخلاف روزهای نخست شیوع بیماری که هراس زیادی از آن داشتند، امروز دیدگاه‌های متفاوتی نسبت آن دارند.
سؤال خبرنگار قم فردا از افرادی که ماسک به‌صورت نمی‌زنند و جواب آن‌ها در نوع خود جالب است که نشان می‌دهد با این دست فرمان همچنان کرونا مهمان‌خانه‌ها و شهرهای ما است.
یکی از شهروندان که در پشت یکی از باجه‌های بانک منتظر دریافت خدمات است می‌گوید: کرونا دروغ است اگر دروغ نیست چرا در عراق، افغانستان و پاکستان به‌اندازه ایران کشته نمی‌گیرد.
یکی دیگر از شهروندان که در خیابان بدون ماسک حضور داشت به خبرنگار ما گفت من از روز اول ماسک نزدم و اصلاً هم کرونا نگرفتم، این بیماری وجود دارد اما این‌طور نیست که ماسک از بروز آن جلوگیری کند.
از چند نفر دیگری که ماسک نزده بودند نیز سؤال کردیم یا گفتن کرونا دروغ است یا این‌که گفتن گرفتیم و دیگر به این بیماری مبتلا نشده‌ایم و عده‌ای نیز گفتند که فراموش کردند و تعدادی هم پاسخی به سؤال ما ندادند.

کرونا زنده است

برخلاف این نظرات باید گفت کرونا همچنان زنده است و از قضا همچنان جان افراد زیادی را در کشور می‌گیرد و این ساده‌انگاری کرونا تنها سلامتی خودمان و دیگران را به خطر می‌اندازد.

112 بیمار کرونایی مهمان بیمارستان‌های قم

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا گفت: هم‌اکنون ۱۱۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۱۴ تَن از آنها وخیم است.
وی ادامه داد: تا ظهر دیروز ۱۷ بیمار با علائم کرونا در مرکز فوریت های پزشکی مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.
قدیر با اشاره به بستری شدن ۱۰ بیمار در بیمارستان‌های استان افزود: ۱۶ نفر از بیمارانی که طی روزهای گذشته در مراکز درمانی قم بستری شده بودند نیز ترخیص شدند.
رئیس علوم پزشکی قم بیان کرد: یک نفر از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23181