printlogo


۸ فیلمی که جز شرمندگی ثمره‌ای برای سازندگانشان نداشتند
 ۸ فیلمی که جز شرمندگی ثمره‌ای برای سازندگانشان نداشتند
کد خبر: 23283
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

برخی فیلم‌های سینمایی در گیشه شکست خوردند و باعث شدند که استودیو سازنده آن‌ها میلیون دلار ضرر کنند. استودیو‌ها می‌دانند که هرساله فیلم‌های سینمایی آن‌ها مثل «دنیای ژوراسیک» سودآوری دارند و برخی دیگر نیز مثل «چهار شگفت انگیز» علمکرد ناامید کننده داشتند، اما هر چند وقت یک بار فیلم‌هایی نیز اکران می‌شوند که به اندازه‌ای از طرف منتقدان و مخاطبان نقد منفی دریافت می‌کنند که استودیو و توزیع کننده فیلم از اکران آن منصرف می‌شود.

این اتفاق به ندرت صورت می‌گیرد؛ چرا که حتی اگر یک فیلم عملکردی پایین تر از حد انتظار داشته باشد، می‌تواند با اکران در چند هفته درآمد زایی اندکی داشته باشد. فیلم‌هایی که در ادامه می‌بینید بعد از یک الی سه هفته از آغاز اکران از پرده سینما پایین کشیده شدند.

کلاه سیاه «Blackhat»

فیلم‌هایی که به دلیل بد بودن از پرده سینما پایین کشیده شدند
این فیلم ژانر هیجان انگیز که بر روی داستان یک هکر متمرکز است در سال ۲۰۱۵ اکران شد. این فیلم توسط مایکل مان، کارگردان «مخصمه» ساخته شده و کریس همسورث بازیگر اصلی آن است. این فیلم ۷۰ میلیون دلاری با وجود اکران در ۲۵۰۰ فقط ۳.۹ میلیون دلار در هفته ابتدایی اکران فروخت. این فیلم در هفته دوم ۱.۷ میلیون دلار فروخت و در هفته سوم یونیورسال این فیلم را فقط در ۲۳۶ سینما نمایش داد. فروش داخلی این فیلم نهایتا به ۸ میلیون دلار رسیدند.

این پت است «It's Pat»

فیلم‌هایی که به دلیل بد بودن از پرده سینما پایین کشیده شدند
هیچ لیستی در مورد بدترین فیلم‌ها بدون حضور این اثر تکمیل نیست. در ابتدا کمپانی فاکس بیستم توزیع کننده این فیلم بود که البته این پروژه را ترک کرد. استودیو بعدی توزیع این فیلم را آن در ۳۳ سینما اکران کرد و از هر کدام تنها ۹۵۰ دلار بلیت فروخت. به دلیل نقد‌های منفی زیاد این فیلم بعد از یک هفته از پرده سینما پایین کشیده شد. این فیلم که امتیاز صفر در راتن تومیتو برای آن ثبت شده، در مجموع ۶۰ هزار دلار فروش داشت.

در جست و جوی عدالت «Seeking Justice»

فیلم‌هایی که به دلیل بد بودن از پرده سینما پایین کشیده شدند
نیکلاس کیج در کارنامه کاری خود دو فیلم دارد کهدر یک سال از پرده سینما پایین کشیده شدند. فیلم مهیج «در جست و جوی عدالت» با بازی جنیوری جونز و گای پیرس، تنها در ۲۳۱ سینما اکران شد. بعد از یک افتتاحیه نا امید کننده سینما‌های در اختیار این فیلم به مرور کم شد و نهایتا این اثر با ۴۱۱ هزار دلار به کار خود پایان داد. البته این فیلم در گیشه خارجی عملکرد قابل قبول تری داشت.

دزدیده شده «Stolen»

فیلم‌هایی که به دلیل بد بودن از پرده سینما پایین کشیده شدند
شش ماه بعد از فیلم «در جست و جوی عدالت» فیلم بعدی نیکلاس کیج به نام «دزدیده شده» اکران شد که آن هم با نمایش در ۱۴۱ سینما فقط ۱۸۳ هزار دلار در هفته نخست فروخت. این اثر بعد از دو هفته از پرده سینما پایین کشیده شد و در نهایت این فیلم ۳۵ میلیون دلاری با کمتر از ۳۰۴ هزار دلار فروش در گیشه آمریکا به کار خود پایان داد. این فیلم هم عملکرد بهتری در گیشه‌های خارجی داشت. در مجموع هر دو فیلم نیکلاس کیج با هزینه ۶۰ میلیون دلاری کمتر از ۷۲۰ هزار دلار در آمریکا فروختند.

حمله زنبور‌ها «The Swarm»

فیلم‌هایی که به دلیل بد بودن از پرده سینما پایین کشیده شدند
حمله زنبور‌ها از جمله فیلم‌هایی بود که بعد از موفقیت فیلم «آرواره ها» انسان را در مقابل طبیعت قرار می‌داد. در این فیلم به جای کوسه، میلیون‌ها زنبور دشمن انسان‌ها هستند. با این حال که بودجه این فیلم به طور دقیق مشخص نیست و بین ۱۱ الی ۲۱ میلیون دلار برآورد شده، نتوانست به اندازه کافی موفق باشد و بعد از دو هفته از سینما‌ها پایین کشیده شد. کارگردان فیلم نیز گفت که این اثر بدترین پروژه‌ای بوده که در آن مشارکت داشته است.

شب ساکت، شب مرگبار «Silent Night, Deadly Night»

فیلم‌هایی که به دلیل بد بودن از پرده سینما پایین کشیده شدند
اگرچه فیلم‌های ترسناک با تم کریسمس این روز‌ها در آمریکا معمولا ساخته می‌شود، اما خانواده‌ها در سال ۱۹۸۴ در مورد اینکه کودکانشان شخصیت بابانوئل را در نقش یک قاتل ببینند، احساس خوبی نداشتند. به همین دلیل اکران این فیلم اعتراض آن‌ها را در پی داشت. این فیلم به دلیل این انتقاد‌ها تنها یک هفته اکران شد و هفته دوم، از پرده سینما پایین کشیده شد. با این حال در همین یک هفته دو برابر بودجه یک میلیون دلاری اش فروش داشت.

خیزش: شکارچی خون «Rise: Blood Hunter»

فیلم‌هایی که به دلیل بد بودن از پرده سینما پایین کشیده شدند
در حالی فیلم‌های خون آشامی در گیشه آمریکا در زمان اکران این فیلم اکشن و ترسناک طرفداران زیادی داشت، با این حال این فیلم در هفته نخست فقط ۵۹ هزار دلار فروخت و پیش از آنکه از اکرانش لغو شود، فقط دو هفته در سینما‌ها دوام آورد.

اینچئون «Inchon»

فیلم‌هایی که به دلیل بد بودن از پرده سینما پایین کشیده شدند
این فیلم یکی از شکسته خورده‌ترین آثار تاریخ سینما محسوب می‌شود. ترنس یانگ کارگردان این فیلم بود که سابقه ساخت فیلم «جیمزباند: گلوله آتشین» با بازی شان کانری را نیز در کارنامه دارد، اما این کارگردان نتوانست فیلمی که برای آن ۴۶ میلیون دلار هزینه شده بود، نجات دهد. این فیلم در سال ۱۹۷۹ فیلمبرداری شد، اما مشکلات پس تولید اکران آن را تا سال ۱۹۸۲ به عقب انداخت. با این حال این فیلم بعد از دو هفته از سینما‌ها پایین کشیده شد. بر اساس نظرات بسیاری از منتقدان این فیلم یکی از بدترین آثاری است که تا کنون ساخته شده است. اکران بین المللی این فیلم هم لغو شد و هیچگاه در کشور‌های دیگر اکران نشد.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23283