printlogo


معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خبر داد:
فروش بیش از ۳ هزار میلیاردتومانی محصولات نانو در کشور / برنامه‌ریزی برای صادرات یک‌میلیارددلاری
فروش بیش از ۳ هزار میلیاردتومانی محصولات نانو در کشور / برنامه‌ریزی برای صادرات یک‌میلیارددلاری
کد خبر: 23588
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان این‌که محصولات نانو در کشور بیش از ۳ هزار میلیارد تومان فروش دارد، گفت: امیدوار هستیم در افق ۱۴۰۴، صادرات یک میلیارد دلار محصولات نانو را داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سورنا ستاری صبح امروز در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۵ هزار و پانصد شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که از حمایت‌های مختلفی در قالب 100 طرح بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: این شرکت‌ها بسته به نوع ارائه خدمات دانش‌بنیانی که دارند خدمات را در حوزه‌های مختلف دریافت می‌کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به نگاه ویژه مسئولان کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: یک اکوسیستم جدید در فضای دانش‌بنیان کشور ایجاد شده است و امیدواریم با حمایت و پیگیری در مسیر پیشرفت قدم بردارند.
 وی علوم نانو را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: علوم نانو یکی از علوم پیشرفته کشور ما است و ما در برخی از علوم مثل هوافضا و سلول‌های بنیادی دارای رتبه اول هستیم و در بحث تولید علم نانو نیز در دنیا در رتبه چهارم قرار داریم.
ستاری تصریح کرد: در سال‌های اخیر دولت حمایت‌های جدی برای افزایش تولید محصولات نانو در کشور انجام داده است که در همه استان‌ها این مهم قابل‌مشاهده و ارزیابی است.
وی بیان داشت: فروش محصولات نانو در داخل کشور بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است و برنامه‌ریزی گسترده برای صادرات آن در حال انجام است که امیدوار هستیم در افق ۱۴۰۴، صادرات یک میلیارد دلار محصولات نانو را داشته باشیم.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23588