printlogo


باسکول کامیون چیست؟
باسکول کامیون چیست؟
کد خبر: 23710
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  باسکول که در انگلیسی به آن ترازوی کامیون، ترازوی قطار و پل وزن کشی می گویند ترازوی بزرگی می باشد که در یک پی یا فوندانسیون قرار خواهد گرفت. کامیون ها برای وزن کشی با بار یا بدون بار روی این ترازو می روند و باری که قرار است حمل کنند را اندازه می گیرند. باسکول ها را با توجه به خواست مشتریان و دیگر عناصر به صورت پیش ساخته و غیر پیش ساخته در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهند. باسکول های پیش ساخته را به طور کلی در کارخانه ها و زیر نظر مهندسان خواهند ساخت، اما باسکول غیر پیش ساخته در محل انجام کار مراحل آن را انجام خواهند داد که دارای استاندارد جهانی می باشد. طرز کار باسکول کامیون به این نحو می باشد که زمانی که کامیونی قصد داشته باشد باری را حمل کند بر روی این دستگاه ها قرار می گیرد و باسکول هم با توجه به برنامه و نرم افزاری که برای آن نصب نموده اند جزئیات را ثبت خواهد کرد و در دست کارشناسان قرار می دهد. باسکول های کامیونی در خیلی از معادن و صنایع و کسب و کار ها کاربرد دارند و بدون دارا بودن باسکول کنترل وزن ماده ها و محصولات غیر ممکن می شود.

تجهیزات باسکول کامیونی

برای باسکول های کامیونی لوازم جانبی هایی را در نظر گرفته اند که با استفاده از آن ها می توان بر بهینه سازی و کارایی کامیون ها افزود، دانستن این موضوع که تجهیزات جانبی چه تاثیری بر روی عملکرد فعلی شما دارد می تواند به شما در انتخاب عملکرد سیستم کمک کند. به یاد داشته باشید که قبل از نصب و اجرای باسکول فضایی برای تجهیزات جانبی در نظر بگیرید تا بتواند قدرت گردش و مانور را برای کامیون ها به خوبی فراهم نماید. لوازم جانبی طرز کار باسکول کامیون را راحت تر خواهد کرد. این تجهیزات جانبی شامل: صفحه نمایش از راه دور، چاپگر، سیگنال های راهنما، ریل، کیوسک های بلیط فروشی و راهنما و ... می شود. هر کدام از این موارد وظایفی را بر عهده دارند که به اختصار توضیح خواهیم داد:


چاپگرها: یکی از وسایل جانبی باسکول های کامیونی چاپگرها و کیوسک های چاپگر هستند. چاپگرها مزایا را بیشتر از قدرت و سرعت موجود به شما ارائه خواهند داد. سیستم های کیوسک چاپگر از ویژگی های منحصر به فرد و پیشرفته ای برخوردار هستند که شامل: RFID، تشخیص وسایل نقلیه و طرح های بادوام می شوند. از طرفی هم نرم افزارهایی هستند که می تواند کمک زیای در این زمینه برای شما داشته باشند. قیمت نرم افزار باسکول با توجه به ویژگی هایی که دارد متفاوت می باشد.
ریل راهنما: ریل هایی که به عنوان تجهیزات جانبی باسکول ها ارائه می شوند از راننده ها در برابر اتفاق های ناخواسته و خسارت های احتمالی محافظت خواهند کرد. زمانی که از ریل های راهنما استفاده می کنید باید آن ها را به خوبی بسنجید، چرا که بعضی از ریل ها دارای انتهای بسته هستند و بعضی دیگر از انتها باز هستند. ریل هایی که رو باز هستند به راحتی رطوبت را جذب می نمانید و اگر انتهای آن ها هم بسته باشد در اثر جذب رطوبت باعث خوردگی می شوند و به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهند. ریل های کلاهک دار که انتهای آن ها بسته است می توانند بهترین محافظت را ارائه دهند و رطوبت و ضایعات را از خود خارج می کنند.
کیوسک های فروش بلیط:  تمامی تجهیزاتی که وجود دارد از ریل ها گرفته تا کیوسک های اتوماتیک بلیط بر روی بهبود ترافیک کامیون ها تمرکز دارند و رانندگان دیگر نیازی نیست از ماشین خود پیاده شوند، بنابراین ایمنی مسیر را بهبود می بخشند. تولید کنندگان کیوسک ها قادر خواهند بود با سیستم حسابداری و دفتر مرکزی شما ادغام شوند. حتی می توانید برای بهره بردن از امکانات بیشتر به خرید نرم افزار های مدیریت باسکول روی آورید. خرید نرم افزار مدیریت باسکول بهسان اندیش یکی از مناسب ترین اقداماتی است که می توانید برای سیستم باسکول خود در نظر بگیرید.
نمایش از راه دور: شما برای اینکه بتوانید وزن کامیون و بارها را از راه دور ببینید باید از صفحه نمایش اطلاعات از راه دور بهره ببرید. نمایشگرهای زیادی هستند که از راه دور کنترل می شوند و می توان آن ها را تنظیم نمود و دارای چراغ قرمز و سبز و سیگنال هایی هستند که بر روی کارایی هر چه بهتر نمایشگر تاثیر می گذارند.

طراحی باسکول

باسکول های کامیونی را می توان بر روی یک صفحه که از انتها دارای شیب می باشد نصب نمود و تجهیزات جانبی در زیر آن قرار بگیرند از طرفی هم می توان باسکول را درون چاله ای قرار داد و تجهیزات آن را هم درون گودال نصب نمود. این نوع از باسکول ها را از فولاد یا بتن می سازند که از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. برای نصب باسکول ها قدیمی پلی را بر روی یک گودال قرار می دادند و اهرم هایی را هم دارا بود که به یک مکانیسم تعادل متصل می شدند. از پیچیدگی های این نوع از باسکول می توان به تنظیم اهرم های آن اشاره کرد، چرا که جواب باسکول باید از توزیع بار به دست آید، اما دستگاه های مدرن به تجهیزات الکترونیکی وصل هستند و به طور دقیق قادر به خواندن وزن هستند.



نرم افزار مدیریت باسکول

زمانی که شما قصد نصب یک باسکول کامیونی را دارید باید نرم افزاری را برای انجام بسیاری از کارها بر روی آن راه اندازی نمایید. این نرم افزار ها از قابلیت های مختلفی برخوردار هستند. قیمت نرم افزار باسکول با توجه به اینکه از چه امکاناتی برخوردار هستند متغییر می باشد. از امکانات این نوع نرم افزارها می توان موارد زیر را نام برد:
  • گزارش گیری راحت
  • نمایش وزن باسکول به صورت آنلاین بر روی نرم افزار
  • امکان اتصال به سیستم حسابداری
  • قابل نصب بر روی انواع سیستم عامل ویندوز
  • قابلیت کار با پرینترها
  • پشتیبانی گیری از نرم افزار
  • امکان ویرایش اطلاعات
  • قابلیت خروجی گرفتن از گزارش ها در اکسل یا ورد
  • امکان چاپ قبض المثنی
  • امکان تعریف تمامی اطلاعات و ...
کاربرد باسکول کامیون

باسکول ها را بر اساس هدف های مختلفی تولید می کنند، به عنوان مثال هنگام بازرسی وزن ناخالص کامیون از باسکول ها کمک می گیرند، با بهره بردن از باسکول ها می توان از افزایش بار جلوگیری به عمل آورد و جریمه های احتمالی را از این وسیله نقلیه دور می کنند. باسکول ها معمولا در صنایعی که کالاهای فله ای را انتقال می دهند مانند معدن ها، کالاهای خانگی، تجهیزات الکتریکی، انتقال زباله ها، کارخانه بازیافت و ... مورد استفاده قرار می گیرد. وزن ماشین آلات کاملا واضح است و اگر هم از وزن آن ها اطلاع نداشته باشند قبل از اینکه کالا را بار بزند وزن کامیون را اندازه گیری می نمایند با این کار ورود و خروج مواد را به صنایع راحت تر می کنند.
از سیستم های تک محور کامیون یا باسکول ها محوری برای بررسی وزن ناخالص وسایل حمل و نقل استفاده می کنند تا بتوانند وزن بار را به نحوی تنظیم کنند که هنگام گذر از بزرگراه ها توسط پلیس جریمه نشوند. برای بررسی دقیق وزن کامیون ها همان طور که گفته شد می توان از نرم افزارهای مدیریت باسکول بهره برد شما با خرید نرم افزار مدیریت باسکول بهسان اندیش می توانید از قابلیت های مختلفی برخوردار شوید و سرعت بارگیری را افزایش دهید، همچنین از احتمال خطاهای پیش آمده هم جلوگیری نمایید.





انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23710