printlogo


استاد دانشگاه تهران در گفتگو با قم فردا:
هتک حرمت نظام، بالاترین توهین دولت به ملت است / سوءمدیریت و عدم کار آیی دولت صدای مردم را درآورده است
هتک حرمت نظام، بالاترین توهین دولت به ملت است / سوءمدیریت و عدم کار آیی دولت صدای مردم را درآورده است
کد خبر: 24144
استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که هتک حرمت نظام بالاترین توهین دولت به ملت است، گفت: سوءمدیریت و عدم کار آیی دولت صدای مردم را درآورده است.
شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در یکی از شهرهای کشور در روز راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: موضوعی که دولتی‌ها در خصوص توهین به رئیس‌جمهور عنوان می‌کنند قابل‌بررسی است چرا که رهبر انقلاب صراحتاً فرمودند که بد دهانی و توهین در نظام اسلامی جایگاهی ندارد.
وی ادامه داد: در واقع تأکید رهبر انقلاب به این خاطر است که بهانه به دولت داده نشود تا توجیهی برای عملکرد نامناسب و ضعیف دولت نباشد.
صادقی نسب بیان داشت: به‌عنوان‌مثال در قضیه برجام دولت مرتباً خودش را پشت سر رهبری مخفی می‌کند و می‌گوید با تأیید رهبر انقلاب بود این در حالی است که خود ایشان فرمودند: من شروطی را گذاشتم و به‌شرط رعایت شروط گفتم دست به این اقدام بزنند.
وی افزود: حتی ایشان بارها اشاره کردند این شکلی که برجام اجرایی شد مورد تأیید بنده نبوده و نیست اما بااین‌وجود دولت بازهم پشت سر ایشان پنهان شد.
استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با روی کار آمدن انقلاب ملت از شرایط خفقان شاهنشاهی خارج شد چرا که در زمان پهلوی کسی جرات اعتراض به شاه و دولت مردان را نداشت.
وی ادامه داد: آقای روحانی و دولت مردان باید به این موضوع توجه داشته باشند که اگر در خیابان و کوچه به دلیل سوءمدیریت و عدم کار آیی دولتی‌ها گلایه و شکوه می‌کنند، کفاره گناه خودتان است.
صادقی نسب تأکید کرد: پدری که از دست سوءمدیریت دولتی‌ها امروز در کسب درآمد خانواده خود مانده است چه‌کار کند، به‌هرحال این فرد از دست دولت مردان به ستوه آمده است.
وی تصریح کرد: زندگی افراد بازیچه عملکرد دولت مردان شده و باید این افراد در پیشگاه خداوند جواب بدهند.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار با هنرمندان فرمودند که در برخی از زمینه‌ها اشکالاتی داریم اما حرکت کلی انقلاب و نظام قابل بیان و توصیف است.
وی ادامه داد: بخش زیادی از این اشکالات به دولت برمی‌گردد چرا که دولت در سال‌های اخیر با توهماتی که در قالب برجام به مردم القا کرد بیشترین فشارها را بر مردم وارد کرده است.
صادقی نسب تصریح کرد: اگر توانستید مشکلات مردم را حل کنید و با فساد و مفسد در بدنه دولت مقابله کردید آن‌وقت می‌توانید بگویید چرا از شما انتقاد می‌کنند.
وی ابراز داشت: مدیر انقلابی خود را از مردم جدا نمی‌داند و مسئولیت‌پذیر است و در پیشگاه ملت پاسخگو است.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: اصل فراموش شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی است که اساس هر سبک هر مدیریتی است.
وی ادامه داد: متأسفانه رئیس‌جمهور نه به نظر مشاور و نه به نظر کارشناسان کاربلد گوش می‌دهد و از نظر مخالفان استفاده می‌کند که این سبک اداره کردن یک کشور نیست.
صادقی نسب ابراز داشت: این دولت به‌نظام جمهوری اسلامی ایران صدمه زده و حیثیت اقتصادی نظام را زیر سؤال برده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: نباید دولت مردان پشت سر حضرت آقا پنهان شده و باید خود پاسخگوی رفتار و اعمال خود باشند.
کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: رئیس‌جمهور باید بین مردم حاضر شده و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرد درحالی‌که وی در مجلس نیز حاضر نمی‌شود.
وی توجه به درون و توانمندی‌های داخلی را خواستار شد و گفت: این روزها دولتی‌ها صحبت بایدن و مذاکره با وی را می‌کنند درحالی‌که ساختار آمریکا ساختار سلطه است و فرقی بین این رئیس‌جمهور و رؤسای جمهوری قبلی نیست.
صادقی نسبت تأکید کرد: باید اتکای دولت به مردم و توانمندی‌ها و داشته‌های خودمان باشد تا بتوانند انقلاب و نظام را به‌خوبی در مسیر خودش هدایت کند.




انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24144