printlogo


هیچ اتفاقی نباید بهانه ای برای اشاعه جنگ طلبی و خشونت خواهی مذهبی شود
هیچ اتفاقی نباید بهانه ای برای اشاعه جنگ طلبی و خشونت خواهی مذهبی شود
کد خبر: 24434
مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که هیچ اتفاقی نباید بهانه ای برای اشاعه جنگ طلبی و خشونت خواهی مذهبی شود، عنوان داشت: گفتمانی که رهبری معظم انقلاب اسلامی بیان فرموده اند بر پایه این اصول است و امیدواریم آزادسازی منطقه قره باغ باعث ایجاد یک وحدت عمیق تر در میان کشورهای منطقه گردد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله اعرافی در همایش بین المللی قره باغ ۱۷ ربیع  که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با محوریت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در این باره، در سالن همایش های امین  قم و با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد،با تبریک اعیاد مبارک ماه رجب،‌گفت: برگزاری این همایش بین المللی در قم به عنوان یکی از پایگاه های اصلی فکر و اندیشه اسلامی و به عنوان شهری که انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد، معنای ویژه ای دارد و آن این است که شخصیت های بزرگ دینی ما در مورد مسائل مهم جهان اسلام دارای موضع هستند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که در قصه قره باغ، علمای اسلام گفتمان ۱۷ ربیع را مورد تأکید قرار می دهند، تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در دایره امت اسلام بر دعوت، همگرایی و مقاومت استوار است؛ شجاعت در برابر متجاوزان به امت اسلام و ظالمان و زورگویان یکی از استوانه گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که منطق انقلاب اسلامی قرار گرفتن در مسیر تشکیل تمدن نوین اسلامی است، بیان داشت: بنا به فرموده های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، امت اسلام از منابع و ذخایر بزرگی برخوردار است؛ چرا باید جهان اسلام مورد تجاوز و ظلم واقع شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با تاکید بر این که جهان اسلام منابع تاریخی و مواریث مهمی دارد و از جهت سوق الجیشی نیز غنی است، اظهار کرد: بازار بزرگ اقتصادی و منابع جغرافیایی جهان اسلام نیز قابل توجه است؛ این مجموعه چرا نباید از اقتدار لازم برخوردار باشد و چرا نباید در معادلات جهانی، دارای کرسی معتبر نباشد؟؛ این، آن سؤال بزرگی است که انقلاب اسلامی در پیش روی کشورها و ملت های مسلمان قرار داده است.

آیت الله اعرافی گفت: انقلاب اسلامی فراتر از مناقشات و منازعات خُرد، سخن عظیمی دارد؛ سخن آن قطع ارتباط کشورهای اسلامی با کشورهای متجاوز و ظالم است.

وی افزود: انقلاب اسلامی خواهان تحقق یک اتحاد عظیم در جهان اسلام است و از سران کشورهای اسلامی می خواهد به ظرفیت ها، منابع و توانمندی های جهان اسلام توجه نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌خاطرنشان کرد: همه سرزمین های اسلامی دارای ارزش هستند و ما فراتر از زبان، قومیت و نژاد به جهان اسلام نگاه می کنیم و انقلاب اسلامی همه را به متن اسلام فرا می خواند.

وی با بیان این که صیانت از سرزمین های اسلامی با قطع نظر از عواملی همچون نژاد و قوم و مذهب یکی از مطالبات رهبری انقلاب اسلامی از سران کشورهای اسلامی است، بیان داشت: برای ما به همان مقدار که فلسطین دارای ارزش و قداست است، سایر سرزمین های اسلامی که مورد تجاوز و دستبرد دشمنان اسلام قرار گرفته اند همچون قره باغ مهم هستند.

مدیرحوزه های علمیه  با بیان این که ما مقررات و مرزهای بین المللی را مهم می شماریم و در قضایایی همچون قره باغ به رعایت این مقررات اهتمام داشته ایم،اظهار کرد: ما دفاع و مقاومت مشروع را یکی از اصول خود می دانیم و در هر نقطه از سرزمین های اسلامی که به آن ها تجاوز شده باشد به آن اصرار داریم.

وی با تاکید بر این که هیچ اتفاقی نباید بهانه ای برای اشاعه جنگ طلبی و خشونت خواهی مذهبی شود، عنوان داشت: گفتمانی که رهبری معظم انقلاب اسلامی بیان فرموده اند بر پایه این اصول است و امیدواریم آزادسازی منطقه قره باغ باعث ایجاد یک وحدت عمیق تر در میان کشورهای منطقه گردد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: ما از نگاه فقهی و از مبنای دینی و شرعی خود برای سرزمین‌های اسلامی حرمت قائل هستیم و تصرف آن‌ها را ناروا و ناصواب می‌دانیم و مقاومت برای آزادی آن‌ها را مهم می‌شماریم؛ به همان اندازه که سرزمین‌های فلسطین از قداست برخوردار است حمایت از قره‌باغ تا دیگر مناطقی که به اشغال متجاوزان درآمده برای ما اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه مقاومتی مشروع وقتی که متجاوزان تن به گفتمان منطقی ندهد درست است، اضافه کرد: ما با یهود سرستیز نداریم، بلکه با صهیونیست و اشغال فلسطین مشکل داریم و هر چیزی که سرزمین‌های اسلامی را اشغال کند را نفی می‌کنیم، اگر متجاوزان به منطق تن ندهند مقاومت مشروع را درست می‌دانیم به همین علت است که مقاومت در سوریه، عراق، یمن و فلسطین را حق می‌دانیم و اعلام همبستگی می‌کنیم.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24434