printlogo


با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام ؛
تولید چادر مشکی و اشتغالزایی در قم
 تولید چادر مشکی و اشتغالزایی در قم
کد خبر: 24449
تفاهم نامه همکاری بین ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری قم امضا شد از جمله مفاد این تفاهم نامه احداث کارخانه چادر مشکی و اشتغالزایی در قم بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استانداری قم برای ایجاد ۲۲هزار شغل در قم تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه در سفر امروز  رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به قم به امضا اقای مخبر و استاندار قم رسید.

اشتغال زایی ۲۲هزار نفر با اجرای طرحهای عمرانی ،اقتصادی حمایتی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۶هزار میلیارد ریال از مفاد این تفاهم نامه است.

درقالب این تفاهم نامه بیش از سه هزار وهشتصد طرح اشتغالزایی وزیربنایی اجرای خواهدشد.

کارخانه تولیدچادرمشکی با تولید سالانه۱۸میلیون مترمربع تولیدوهمکاری دراحداث۱۸۴۲مسکن ملی ازمهم ترین این طرح ها است.

قم یکی از پرمصرفترین شهرهای چادر مشکی است و این مسئله می تواند زمینه اشتغال خوبی در قم فراهم کند در این زمینه احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم  گفت: قم باید به یک قطب صنعتی در این حوزه مبدل شود و این اتفاق در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

وی افزود: در همین زمینه طبق رایزنی‌های انجام شده با استاندار قم و برخی دیگر از مسئولان مربوطه، ان شاءالله در آینده نزدیک شاهد احداث بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی ایران در قم احداث خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که این کارخانه با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام(ره) احداث خواهد شد، گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، مهمترین برند چادر مشکی ایران از همین کارخانه در قم تولید و در اختیار مردم کشور قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: بر اساس اقدامات و رایزنی هایی که تا کنون صورت گرفته، قرار شد تا زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار در مجموعه شهرک صنعتی شکوهیه و همچنین آب مصرفی به میزان ۱۵لیتر در ثانیه، در اختیار مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار گیرد تا این کارخانه که بعنوان بزرگترین کارخانه چادرمشکی ایران خواهد بود، احداث شود.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: این کارخانه، چادرمشکی را با قیمتی بسیار ارزان تر از قیمتی که اکنون در بازار وجود دارد در اختیار مردم قرار خواهد داد؛ ضمن اینکه اشتغال بسیار خوبی برای مجموعه استان قم ایجاد خواهد کرد.

همچنین سبحانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز اظهار داشت : سه پروژه با سرمایه‌گذاری جدید در قم  پیشنهادشده است که یکی از این پروژه‌ها در جهت تولید پارچه چادر مشکلی به‌عنوان صنعت فرهنگی به‌زودی کلنگ زنی می‌شود، عنوان کرد: این پروژه با سرمایه 30 میلیون دلار ارزی و 100 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 300 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

گفتنی است سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار برای واردات چادر مشکی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24449