printlogo


رئیس ستاد برگزاری کنگره حضرت آمنه(س):
شخصیت حضرت آمنه(س) ناشناخته مانده است/مشارکت مؤلفان عراقی و هندی در کنگره حضرت آمنه(س)
شخصیت حضرت آمنه(س) ناشناخته مانده است/مشارکت مؤلفان عراقی و هندی در کنگره حضرت آمنه(س)
کد خبر: 24482
رئیس ستاد برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) با اشاره به مشارکت مؤلفان عراقی و هندی در کنگره حضرت آمنه(س)، گفت: حضرت آمنه سلام‌الله علیها شخصیت بزرگی هستند که در لابه‌لای تاریخ ناشناخته مانده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی در نشست خبری اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه سلام‌الله علیها که ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: حضرت آمنه سلام‌الله علیها شخصیت بزرگی هستند که در لابه‌لای تاریخ ناشناخته مانده است و یکی از اهداف برگزاری این کنگره معرفی این بانوی بزرگوار می‌باشد.

وی افزود: طبق نقل تواریخ زمانی که سپاه ابرهه قصد ویرانی خانه کعبه را داشت هدف فقط خانه خدا نبوده و می‌خواستند مردم مکه را نیز نابود کنند که در آن موقع حضرت آمنه سلام‌الله علیها، باردار بودند و خداوند به احترام وجود مقدس حضرت آمنه سلام‌الله علیها و فرزندشان که هنوز متولد نشده و قداست شهر مکه سپاه ابرهه را نابود کردند.

رئیس ستاد برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) تأکید کرد: در میان کتبی که در خصوص حضرت آمنه سلام‌الله علیها سخن به میان آمده بسیار مختصر  و بیشتر در کتب غیرمستقل بود و در کتبی که وهابیت نوشته‌اند نیز قائل به کفر والدین رسول خدا هستند و در حقیقت در این کنگره به دفاع و پاسخ به شبهات وهابیت نیز پرداخته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: مؤلفان ایرانی، عراقی و هندی در این کنگره مشارکت دارند و آثار نیز به سه زبان عربی، فارسی و اردو منتشرشده است و در آینده نیز به زبان‌های دیگر ترجمه خواهد شد.

محمدی در خاتمه یادآور شد: ۲۶ جلد کتاب برای کنگره به رشته تحریر درآمده است که دو کتاب به‌صورت ادبی است.

کنگره حضرت‌آمنه(س) به صورت رسانه ای و با حضور جمعیت محدود برگزار می شود
همچنین در ادامه نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی  گفت: کنگره بزرگداشت مادر رسول گرامی اسلام در راستای نشر معارف اهل‌بیت(ع) است که در حکم مقام معظم رهبری در خصوص شرح وظایف تولیت حرم بانوی کرامت عنوان‌شده است.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت افزود: دفاع از کیان تشیع در برابر هجمه‌هایی که علیه ارزش‌ها و مفاهیم اصیل دینی و شیعی صورت می‌گیرد از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول تاریخ عده‌ای مغرض دست به تحریف شخصیت‌های بارز زده‌اند و در این خصوص نیز به آبا و اجداد رسول خدا اهانت‌های زیادی از سوی وهابیت صورت گرفته و نسبت شرک و کفر داده‌اند.

احمدی تأکید کرد: مکتب تشیع با تمام توان در مقابل این انحرافات ایستاده است و پژوهشگران حرم بانوی کرامت با همکاری دیگر مؤلفان و پژوهشگران در این مقطع کنونی اقدام به کتابت مطالبی در خصوص حضرت آمنه سلام‌الله علیها نموده‌اند.

وی یادآور شد: بهترین مکان برای معرفی حضرت آمنه سلام‌الله علیها ، حرم بانوی کرامت است و در آینده نیز آثار دیگری درباره بانوان نمونه و الگو به چاپ خواهد رسید.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری کرونا، این کنگره هفته آینده به‌صورت محدود برگزار خواهد شد و در حقیقت رسانه‌ای بوده و به‌صورت مستقیم از شبکه نور و به‌صورت تولیدی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

احمدی افزود: یک رمان در خصوص حضرت آمنه سلام‌الله علیها چاپ‌شده است و رمان دیگری نیز در خصوص حضرت نجمه سلام‌الله علیها به‌زودی چاپ خواهد شد چراکه آثار ادبی و ادبیات داستانی  نقش مؤثری در معرفی ارزش‌های دینی دارند.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24482