printlogo


امام جمعه قم:
موضع جفاکارانه و متناقص آمریکا نباید نادیده گرفته شود
موضع جفاکارانه و متناقص آمریکا نباید نادیده گرفته شود
کد خبر: 24499
امام جمعه قم گفت: موضع جفاکارانه و متناقص آمریکا نباید نادیده گرفته شود و شاید ظاهر تغییر کند؛ اما در باطن این پوستین های رنگارنگ همان سیاست های شیطانی مقابله با انسان ها و دولت های آزاده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قم برگزار شد، عنوان کرد: اولین شرط محبت  این است که درچارچوب ارزش های متعالی  و فرمان خدا تنظیم شود و اگر محبت مخالف فرمان خدا باشد، علاقه واقعی نیست، عنوان کرد: شرط دوم این است که اظهار محبت به اندازه، سنجیده و دور از افراط و تفریط باشد؛ زیرا افراط و تفریط هردو آسیب زا است.

وی با بیان اینکه اگر در فضای خانه محبت به فرزند کم شود آثاری همچون سستی خانواده، خانوداه گریزی و... به همرا دارد و زمینه ی بسیاری از بزهکاری را به جود می‌آورد، اظهار کرد: زیاده روی و محبت های ناصواب نیز آثاری همانند لوس شدن، تن آسا شدن و... را به همراه داد که نتیجه ندیدن آینده فرزند و احساس های لحظه ای است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه پدیده لوس شدن نتایجی همچون کم تحملی، عدم استقلال، عدم توانایی و رویارویی با مشکلات و واقعیت های دنیا را به همراه دارد، ادامه داد: شرط سوم این است   محبت کردن نباید جایگزین سایر اصول تربیتی مانند موعظه کردن، راهنمایی کردن، گوشزد کردن اشتباهات و ... شود.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه هر یک از آیات درباره تقوا نکته ای خاص را به همراه دارد، عنوان کرد: در آیه ۷۰ سوره هجرات، یکی از نمادهای تقوا سخن درست و استوار معرفی شده است؛ زیرا سخن استوار پایه های تقویت ایمان است و یکی از مهم ترین آزمون های الهی در زبان و سخن جلوه گر می شود.

وی با اشاره به اینکه سخن می‌تواند انسان هایی را نجات دهد و انسان را به درجهات بالا تقوا الهی برساند، افزود: زبان می‌تواند در شاهراه سعادت بشر نقش بی بدیل ایفا کند؛ اما همین زبان می‌تواند انسان را به حضیظ شقاوت و گمراهی بیافکند، به همین علت باید سخن را مهار کرد و انسان هایی به قوه بلند تقوا می‌رسند  که زبان را در اختیار عقل و فرمان خدا قرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه ضمن گرامی داشتن هفته درختکاری، اظهار کرد: محیط زیست، مسئله ای مهم برای همه انسان ها است و وضعیتی که برخی  صنایع و اقدامات ناصواب در تخریب محیط زیست به وجود آورده اند یک مشکل جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به محیط زیست وظیفه ای همگانی است که نباید از آن غافل شد، اظهار کرد: گسترش پارک ها، صیانت از جنگل ها و مراتع، صرفه جویی در مصرف آب، اصلاح نظام آبیاری در کشاورزی، حفظ روستاها و مناطق جنگلی از وظایف عمومی است.

خطیب این هفته نماز جمعه قم  در رابطه با هفته احسان بیان کرد: کمیته امداد، مردم و گروه های جهادی اقدامات خوبی در جهت کاهش رنج نیازمندان انجام داده اند و این مسیر باید ادامه پیدا کند و فرهنگ رسیدگی به محرومان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کارکمیته امداد اشتغال زایی، فقر زدایی و توان افزایی با حفظ کرامت نیازمندان و مستمندان است که به باید این حرکت ها در آستانه عید توجه بیشتری شود و در سطح کلان نیز مسئولان باید مسئله اشتغال زایی، کاهش قیمت ها و رفع سختی ها را مورد توجه قرار دهند.

وی عنوان کرد: موضع جفاکارانه و متناقص آمریکا نباید نادیده گرفته شود و شاید ظاهر تغییر کند؛ اما در باطن این پوستین های رنگارنگ همان سیاست های شیطانی مقابله با انسان ها و دولت های آزاده است.

وی بااشاره به اینکه دولتی که اقدامات ترامپ را نمی پسندید، روی کار آمد؛ اما چه تغییری در معادلات و سیاست های جهانی رخ داد؟ اظهارکرد: دولت های وابسطه شان ترور و ظلم می کنند و سلاح های هسته را توسعه می دهند اما آنها چشم پوشی می کنند، اما دولتی که مستقل است و خودخواسته از سلاح های هسته ای دوری می کند را در سختی قرار میدهند.

وی خطاب به آمریکا  گفت: شما داعش و تروریست را به وجود آوردید و ایران آن ها را درهم شکست  و شما در ازای آن سردار دلاورمان را شهید کردید و شما دروغ گو و سفاک های عالم هستید.

آیت الله اعرافی بابیان اینکه مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، افزود: بدانید ملت ایران، یمن، عراق و همه آزادگان عالم دربرابر شما خواهند ایستاد و قدرت پوشالی شما را درهم خواهند شکست.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24499