printlogo


اگر نشست وین به رفع تحریم‌ها ختم نشود، رابرت مالی باید دست خالی به آمریکا بازگردد
 اگر نشست وین به رفع تحریم‌ها ختم نشود، رابرت مالی باید دست خالی به آمریکا بازگردد
کد خبر: 24949
یک منبع مطلع گفت: از نظر تهران نشست وین نباید نتیجه‌ای جز رفع تمامی تحریم‌ها داشته باشد در غیر اینصورت رابرت مالی، باید دست خالی به کشورش بازگردد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از شبکه پرس تی‌وی، یک منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین در حالی که تنها چند ساعت به برگزاری این نشست با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ باقیست، بر لزوم رفع کامل تحریم‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا انتخابی جز رفع تحریم‌های ضد ایرانی آنهم بگونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد، ندارد، افزود: ایران به الزامات ذیل برجام بصورت کاملا یکجانبه پایبند بوده است و از این رو واکنش واشنگتن نباید چیزی جز رفع تمام تحریم‌های ضد ایرانی باشد.

این منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین اظهار کرد: از نظر تهران نشست وین نباید نتیجه‌ای جز رفع تمامی تحریم‌ها داشته باشد و اگر به موضوعی دیگر منتهی شود، رابرت مالی، نماینده آمریکا باید دست خالی به کشورش بازگردد.

وی با اشاره به مشخص بودن دستور کار تیم ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، تاکید کرد:ایران زمانی اقدامات خود برای بازگشت به تعهدات برجامی را آغاز می‌کند که تمامی تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا رفع شده باشد.

هیجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را روز سه شنبه (۱۷ فروردین ۱۴۰۰) به صورت حضوری در وین دنبال کنند.

عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ساعاتی پیش به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، وارد وین پایتخت اتریش شد.

این نشست قرار است در حالی برگزار شود که مقامات کشورمان بر عدم مذاکره با مقامات آمریکایی تاکید کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ساعاتی قبل اعلام کرد که، مسأله کاهش تحریم‌های ایران در نشست وین مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما نمی‌خواهیم چارچوبی زمانی برای دستیابی به توافق با ایران قرار دهیم و با همپیمانان اروپایی مان در این زمینه هماهنگ خواهیم شد.

جلینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با حضور در یک جلسه توجیهی درباره برجام، اظهار کرده است که؛ واشنگتن لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کند.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24949