printlogo


اشرافی گری آفت جامعه اسلامی
اشرافی گری آفت جامعه اسلامی
کد خبر: 2534
مردم هرزمانی که مدیری خودش یا بستگان نزدیکش را غرق در تجملات و.. می‌بینند نه‌تنها این اقدام را ناپسند و قبیح می‌دانند بلکه آن را به‌تمامی مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعمیم می‌دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پاکی، سادگی، بی‌آلایش بودن و داشتن زندگی ساده همراه با معنویت را می‌توان در زندگی تک‌تک ائمه و علمای بزرگ جهان اسلام و تشیع به‌وضوح دید.
بزرگ مردانی مانند امام علی (ع) که در زندگی سراسر نورانی خود همواره بر سادگی و دوری از تجمل‌گرایی تأکید داشتند به‌عنوان‌مثال بر اساس روایات و احادیثی که از ائمه نقل‌شده ایشان زمانی که در کوچه و بازار حضور پیدا می‌کردند بسیاری از مردم فکر آن را هم نمی‌کردند که ایشان حاکم جامعه اسلامی باشند حتی ایشان نوع پوشش و طعام خود را به‌مانند افراد طبقه پایین جامعه انتخاب می‌کردند.
این سیره امامان و ائمه (ع) همواره موردقبول مردم بوده و بارها هم در زمان دوران ستم‌شاهی بر روی آن تأکید داشتند و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل عمده نارضایتی مردم از رژیم سابق خوی اشرافی گری بود که در بین مسئولان وقت رایج بود.
نکته‌ای که به‌خوبی مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خودشان با مردم انقلابی قم به آن اشاره‌کرده و بیان داشتند: مسئولان مراقبت بکنند گرایش به رفتار غلط، گرایش به اشرافی گری، گرایش به اسراف، گرایش به آن چیزی که در بین دولتمردان طاغوتی رایج است، پیدا نشود؛ این وظیفهٔ دولتمردان ما است. راه، راه اسلام است؛ حکومت اسلامی. ما مثل امیرالمؤمنین نمی‌توانیم عمل کنیم امّا می‌توانیم آن را یک مسیری بشناسیم و بدانیم که به آن‌طرف می‌شود حرکت کرد، در سایهٔ آن راه باید حرکت بکنیم.
البته تنها ایشان نیستند که بر روی مهم تأکیددارند چراکه امام خمینی (ره) نیز بارها در سخنرانی‌های خودشان از اشرافی گری اعلام انزجار کرده و انقلاب شکوهمند اسلامی را انقلاب کوخ‌نشینان نامیدند.
از سوی دیگر فضای عمومی جامعه و مردم نیز با رواج اشرافی گری در کشور مخالف هستند و به‌راحتی می‌توان برای درک میزان نارضایتی مردم سری به شبکه‌های اجتماعی زد تا به‌خوبی شاهد بود که مردم هرزمانی که مدیری خودش یا بستگان نزدیکش را غرق در تجملات و.. می‌بینند نه‌تنها این اقدام را ناپسند و قبیح می‌دانند بلکه آن را به‌تمامی مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعمیم می‌دهند.
البته نوع انتخاب مدیران و این‌که از چه قشر و جریانی هستند نیز بسیار مهم است که بخشی از این کار در پست‌های مدیریتی مانند نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری بر عهده خود مردم است که باید دقت بیشتری کنند تا بتوانند افرادی را در مسند کار قرار دهند که نه‌تنها به ارزش‌های انقلاب بها دهند بلکه ارزش‌های انسانی را نیز رعایت کنند.
از سوی دیگر مردم ایران اسلامی نشان داده‌اند که برای مقابله با دشمنان و بیگانگان حاضر هستند خون خود را نیز بدهند اما زمانی که برخی مدیران غرق در تجمل و اشرافی گری هستند کاملاً مشخص و واضح است که مردم نیز نه‌تنها نسبت به این مدیر بلکه در برخی مواقع به‌نظام اسلامی بدبین می‌شوند.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2534