printlogo


تاثیر گذاری انقلابی‌ها در فضای مجازی /لزوم حضور تهاجمی در فضای مجازی
تاثیر گذاری انقلابی‌ها در فضای مجازی /لزوم حضور تهاجمی در فضای مجازی
کد خبر: 2568
اتفاقاتی در این چند سال اخیر رخ داد که نشان از نیاز حضور انقلابی ها در فضای مجازی است از جمله مانور سراسری و عملیات های سایبری و توئیتری تاثیر گذار در روزهای منتهی به 13آبان سال جاری توسط نیروهای انقلابی رخ داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حضور نیروهای انقلاب در فضای مجازی موضوعی است که مخالفان و موافقان زیادی دارد گاهی مخالفان با عناوین مانند گرفتار شدن نیروهای انقلابی در فساد موجود در فضای مجازی حضور انقلابی ها در این فضا را منع می کنند.

اما باید این را در نظر بگیریم چه بخواهیم و چه نخواهیم، نه تنها همه ما از کاربران فضای مجازی شده ایم بلکه فضای مجازی به موازات زندگی حقیقی، تأثیرات خود را بر محیط، رفتارها، باورها و روابط اجتماعی ما برجای گذاشته و می‌گذارد و چاره و گریزی جز پذیرش آن نیست.

پس نمی توان افراد را با هر نگرشی از حضور در این فضا منع کرد بلکه نوع حضور باید مشخص شود اگر نیروهای حزب اللهی در این فضا حضور داشته باشند می توانند آسیب های آن را برای جوانان و نوجوانان کاهش دهند.

واقعیت این است که امکان انسداد مسیر توسعه فضای مجازی در زندگی انسان امروز بسیار سخت و شاید غیر ممکن است و اساساً چنین اندیشه‌ای، با توجه به اینکه این ابزارها غالباً برای کمک به انسان ها و پیشبرد اهداف و پاسخگویی به نیازهای او ساخته می شوند، امری غیر عقلایی به نظر می‌رسد، اما این سخن به معنای رها سازی این فضا و تحمیل آن بر زندگی انسان‌ها نیست بلکه باید سازو کارها و مهارت های برای استفاده از فضای مجازی اندیشیده شود.

فعالیت های هوشمندانه و به موقع نیروهای انقلابی در عرصه ی مجازی حائز اهمیت است اتفاقاتی در این چند سال اخیر رخ داد که نشان از نیاز حضور انقلابی ها و به فرموده رهبر معظم انقلاب افسران جنگ نرم  در فضای مجازی، همچنین تأثیرگذار بودن این نیروها در فضای مجازی و حرکت های انقلابی بوده است .

از جمله در روزهای متصل به سالروز تسخیر لانه جاسوسی و ۱۳آبان سال جاری اقدامات مؤثر و خودجوشی مانند مانور سراسری و عملیات های سایبری و توئیتری از سوی جریان انقلابی راه اندازی و انجام گرفت.این در حالی است که دشمن تبلیغات وسیع خود را در شبکه های در اختیار و رسانه های وابسته به خود آغاز نموده بود و سعی داشت تا از هر امکان و موقعیتی برای اهداف خصمانه ی خود استفاده نماید.اما این بار حضور و انتشار محتوا به جهت آگاهسازی اقشار مختلف مردم در فضای مجازی از جمله اقدامات به موقع و شایسته ای بود که به انجام رسید و عملیاتی شد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم قم به مناسبت نوزدهم دی ماه مجددا به موضوع فضای مجازی ورود کردند که نشان از اهمیت حضور نیروهای انقلاب در فضای مجازی است ایشان فرمودند: جمله‌ی کارهایی که مردم میتوانند به بهترین وجهی در خدمت به کشور انجام بدهند، حضور در صحنه‌های انقلاب است؛ از جمله‌ی کارهایی که مردم میتوانند انجام بدهند، مواجهه و مقابله‌ی با شایعه‌سازی دشمن است. امروز یکی از شگردهای فعّال دشمن، شایعه‌سازی است که مردم را مضطرب کنند، مردم را با هم مخالف کنند، علیه این و آن تهمت بزنند، مردم را به جان یکدیگر بیندازند که البتّه چنین اتّفاقی نمی‌افتد به توفیق الهی؛ امّا آنها قصدشان این است؛ مردم باید هوشیار باشند، متوجّه باشند
.
رهبر معظم انقلاب افزودند: مردم را با کمال وقاحت به مواجهه‌ی با انقلاب، با نظام دعوت میکنند؛ این مردمی که نظام متّکی به آنها است. اگر مردم پشتوانه‌ی نظام، پشتیبان نظام نبودند، این ماجرای به این اهمّیّت پیش نمی‌آمد، پیش نمیرفت؛ این قدر وقیحند که همین مردم را وادار میکنند یعنی تشویق میکنند، تحریک میکنند به مواجهه‌ی با نظام. مردم در مقابل این تبلیغات ایستادگی کنند، علیه این تبلیغات حرکت کنند. جوانها امروز در فضای مجازی فعّالند؛ فضای مجازی میتواند ابزاری برای زدن توی دهن دشمنان باشد.
.
همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج اظهار کرد: فضای مجازی می‌تواند یک فرصت فوق‌العاده برای کشور باشد که شرط اولیه حضور به‌موقع و تهاجمی است.
غیب‌پرور با بیان اینکه حرکت بسیج در عرصه فضای مجازی یک حرکت تهاجمی خواهد بود گفت: این راهبرد ماست و در این عرصه که یک عرصه جدی است نباید دچار تفرق باشیم و شبکه‌سازی و انسجام‌بخشی از اجزای لاینفک است.
وی عنوان کرد: در کنار وجود این لشکر سایبری کارآمد هر کس باید رسالت خود را بشناسد و بداند در چه عرصه مهمی قرار گرفته چرا که دشمن با یک سازوکار کامل وارد این عرصه شده است.



انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2568